کد خبر: ۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۰۹ دی ۱۳۹۴ - 2015 December 30
در سه‌ماهه سوم سال 2015، فروش اسمارت‌فون‌ها در خاورمیانه و آفریقا، 31 درصد افزایش یافته و به 41.1 درصد رسیده است که نزدیک به سه‌برابر بیشتر از میزان رشد دیده شده در مناطق دیگر است.

در سه‌ماهه سوم سال 2015، فروش اسمارت‌فون‌ها در خاورمیانه و آفریقا، 31 درصد افزایش یافته و به 41.1 درصد رسیده است که نزدیک به سه‌برابر بیشتر از میزان رشد دیده شده در مناطق دیگر است. با این حال، سهم بازار بعضی از تولیدکنندگان مانند سامسونگ در بازار کاهش یافته است؛ این غول کره‌ای، با کاهش سهم 8.7 درصدی نسبت به سه‌ماهه سوم 2014 مواجه شده اما هنوز هم در رتبه‌ی اول قرار دارد. شرکت هواوی نیز افزایش سهم 2.3 درصدی را در این سه‌ماهه تجربه کرده و سهم آن به 9.3 درصد رسیده است تا رتبه‌ی دوم را بعد از سامسونگ کسب کند.

Top-5-Overpriced-Smartphones-of-2015-1


Tecno، یک تولیدکننده اسمارت‌فون در آفریقا است که سهم آن از 4.8 درصد سال گذشته به 8.2 درصد در سه‌ماهه سوم 2015 رسیده است. شرکت TCL-Alcatel نیز با سهم 4.5 درصدی، رتبه‌ی چهارم را کسب کرده و سهم آن نسبت به سه‌ماهه سوم سال گذشته، 1.4 درصد کاهش یافته است. شرکت اپل با افزایش سهم 77 درصدی نسبت به سال گذشته، سهم 3.9 درصدی از بازار خاورمیانه و آفریقا را به‌دست آورده و در رتبه‌ی پنجم جا خوش کرده است.

بیش از نیمی از گوشی‌های فروخته شده در این مناطق، اسمارت‌فون هستند اما با این حال، کمتر از یک‌سوم آنها از LTE پشتیبانی می‌کنند. اپل، سهم 10 درصدی را از اسمارت‌فون‌های متصل به شبکه‌ی LTE دارد. نکته‌ی جالب، این است که بعضی از آیفون‌هایی که در خاورمیانه فروخته می‌شوند، از هند وارد شده‌اند و برای خرید آیفون در دبی، مالیات کمتری گرفته می‌شود. چندی پیش، شاهد افتتاح دو فروشگاه جدید اپل در امارات متحده عربی بودیم و به همین دلیل، خریداران می‌‎توانند با قیمت کمتری، آیفون موردعلاقه‌ی خود را خریداری کنند.

mea


منبع:ترنجی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار