کد خبر: ۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 20
بيل گيتس موسس مايکروسافت معتقد است اگر قرار باشد ربات ها شغل انسان ها را از آنها بگيرند، افراد کمتري قادر به کار کردن خواهند بود و اين به معناي پرداخت کمتر ماليات است.
به گزارش آی تابناک : وي افزوده که براي حل اين مشکل و با توجه به اهميت پرداخت ماليات براي ساخت مدرسه و جاده و بيمارستان و ... چاره اي جز ماليات گرفتن از ربات ها وجود ندارد.

گيتس در تازه ترين مصاحبه خود با نشريه کوارتز گفته است: هم اکنون انسان هايي که کار مي کنند و براي خودشان درآمد مثلا 50 هزار دلاري در سال دارند، ماليت پرداخت مي کنند تا خدماتي هم دريافت کنند. اگر قرار باشد يک ربات شرايط مشابهي داشته باشد بايد در سطح مشابهي ماليات پرداخت کند.

گيتس تصريح کرده که با انجام بسياري از کارها توسط ربات ها انسان ها وقت آزاد بيشتري براي انجام اموري همچون رسيدگي به کهنسالان، رفع نيازهاي کودکان، انجام امور شخصي و ... خواهند داشت و اين امر مي تواند به يکدلي بيشتر انسان ها منجر شود که امروزه در حد ضروري وجود ندارد.

به نظر گيتس پول ماليات ربات ها بايد از محل صرفه جويي شرکت هايي تامين شود که با جايگزين کردن نيروهاي انساني با ربات درآمد خود را افزايش داده و در عوض مخارجشان را کاهش داده اند.

بررسي هاي موسسه مک کنزي نشان مي دهد تا سال 2055 استفاده از ربات ها در جهان شرکت ها و موسسات مختلف را از پرداخت حدود 15 تريليون دلار پول به عنوان دستمزد خلاص مي کند که 2.7 تريليون دلار از اين رقم مربوط به آمريکاست.


منبع : فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار