کد خبر: ۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 20
اوایل ماه گذشته در نمایشگاه CES 2017 شاهد رونمایی از محصولات الکترونیکی مصرفی فوق العاده ای بودیم. اگر شما از افرادی هستید که علاقه چندانی به یخچال فریزهای جدید، ربات‌های خانگی یا جدیدترین تلویزیون‌های زیبا ندارید و گوشی‌های هوشمند جذابیت بیشتری برای شما دارند کنگره جهانی موبایل (MWC 2017) برای شما جذاب خواهد بود.

به گزارش آی تابناک : کنگره جهانی موبایل نیز مانند نمایشگاه CES از چند سال گذشته به صورت سالانه برگزار می‌شود. شالوده اصلی این کنگره معرفی گوشی‌ها و تبلت های جدید (و فناوری‌های بکار رفته در این محصولات) است اما با گسترش استفاده از فناوری گجت های پوشیدنی شاهد معرفی گجت های پوشیدنی شرکت‌ها از جمله گجت های تناسب اندام و ساعت‌های هوشمند نیز خواهیم بود. در ادامه دستگاه‌هایی را که انتظار می‌رود یا امیدواریم شاهد رونمایی آن‌ها باشیم؛ به شما معرفی خواهیم کرد.

ال جی

اگر خبرهای مربوط به گوشی ال جی G6 را دنبال می‌کنید مطمئناً می‌دانید رونمایی این گوشی در کنگره جهانی موبایل قطعی شده است. G6 جدیدترین پرچم دار ال جی حداقل تا نیمه اول سال خواهد بود زیرا احتمالاً این شرکت هم چون گذشته در نیمه دوم سال از پرچم دار جدید دیگری نیز رونمایی خواهد کرد. مشخصات این گوشی کم و بیش منتشر شده و تنها باید منتظر بود ال جی این گوشی را رسماً رونمایی و جزییات نهایی آن را اعلام کند. تاکنون مشخصات فوق العاده ای از این گوشی از جمله نسبت تصویر صفحه نمایش، طراحی bezel-less (نمایشگر بدون حاشیه) و استفاده از اسنپدراگون 821 به عنوان پردازنده منتشر شده است.

سامسونگ

حضور این شرکت در کنگره جهانی موبایل قطعی شده و این شرکت در تیزر تبلیغاتی خود اشاره به رونمایی از دستگاه جدیدی در این رویداد کرده است. این شرکت پیش از این اعلام کرده بود از گوشی گلکسی اس 8 در این رویداد رونمایی نخواهد کرد. البته شنیده‌ایم سامسونگ احتمالاً طی این رویداد زمان رونمایی این گوشی را اعلام خواهد کرد. پیش بینی می‌شود سامسونگ در این رویداد از تبلت جدیدی رونمایی کند (اندروید یا ویندوز؟).

نوکیا

شرکت نوکیا دوباره وارد عرصه تولید گوشی‌های هوشمند شده و پیش بینی می‌شود از تعدادی گوشی در این رویداد رونمایی کند. این پیش بینی‌ها با تأیید حضور شرکت نوکیا در کنگره جهانی موبایل 2017 قوت گرفته است. با این وجود گوشی که بسیاری منتظر رونمایی آن هستند گوشی قدیمی و نوستالژیک نوکیا 3310 homage است. همه می‌دانیم این گوشی فاقد قابلیت‌های لازم برای نیازهای امروزی است اما دیدن یک مدل جدید 3310 در سال 2017 می‌تواند بسیار جالب و دیدنی باشد.

موتورولا

اوایل این ماه شرکت موتورولا یک زمان سنج (شمارشگر معکوس) را در وب سایت خود قرار داد که پس از یک حساب و کتاب ساده ما را به تاریخ یک رونمایی در کنگره جهانی موبایل 2017 می‌رساند. تاکنون صحبت‌های زیادی درباره موتورولا و عرضه دو گوشی Moto G5 و G5 Plus شنیده‌ایم اما جای تعجب دارد که هیچ خبری درباره جانشین بعدی Moto Z منتشر نشده است. همچنین خبرهای کمی نیز در خصوص رونمایی از Moto Mods جدید منتشر شده است.

لنوو

انتظار می‌رود لنوو صاحب اصلی امتیاز موتورولا نیز در کنگره جهانی موبایل حضور داشته باشد. تاکنون صحبت زیادی درباره گوشی‌های هوشمند لنوو نشده اما اوایل این ماه تصاویری به بیرون درز کرد که مربوط به تبلت جدید لنوو Tab3 8 Plus بود و تنها می‌توان فرض کرد این تصاویر بخشی از برنامه معرفی لنوو طی این رویداد خواهد بود.

آلکاتل

شاید وقتی صحبت از گوشی‌های هوشمند به میان می‌آید کمتر کسی فکرش به سمت مارک تجاری آلکاتل برود اما پیش بینی می‌شود این شرکت با رونمایی از گوشی هوشمند ماژولار خود در این کنگره سر و صدای زیادی به راه بیندازد. جالب است که شرکت آلکاتل پس از اعلام ال جی و گوگل در عدم موفقیت در تولید گوشی‌های ماژولار تصمیم به تولید این گوشی‌ها کرده است. شاید آلکاتل این عدم موفقیت را باور نداشته یا راه حلی دارد که می‌تواند با آن در این عرصه موفق بشود در هر حال رونمایی این گوشی می‌تواند جذاب باشد.

بلک بری

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد سهم بازار بلک بری از بازار تا حدود بسیار زیادی به صفر درصد رسیده اما این شرکت و سرمایه گذاران آن همچنان به خوبی به راه خود ادامه می‌دهند و احتمالاً از گوشی جدید BlackBerry Mercury در این رویداد رونمایی خواهند کرد. این گوشی پیش از این به صورت رسمی در نمایشگاه CES 2017 معرفی شد اما تقریباً اشاره‌ای به جزییات و مشخصات این گوشی نشد. بنابراین پیش بینی می‌شود. بلک بری در کنگره جهانی موبایل این اطلاعات را کامل کند.

سونی


سونی خبر حضور در کنگره جهانی موبایل را رسماً اعلام کرده اما اینکه چه محصولی را رونمایی خواهد همچنان نامشخص است. شایعاتی در خصوص رونمایی از گوشی جدید سونی اکسپریا با دوربین 4K منتشر شد اما مدتی بعد مشخص شد رونمایی این گوشی پس از این رویداد صورت خواهد گرفت. گفته می‌شود سونی از چند گوشی میان رده خود طی این رویداد رونمایی خواهد کرد.

هوآوی


تاکنون شرکت هوآوی تنها شرکتی است که اعلام کرده از یک گجت پوشیدنی در این رویداد رونمایی خواهد کرد. حدود یک هفته پیش این شرکت اعلام کرد از ساعت هوشمند خود به نام Huawei Watch 2 در این کنگره رونمایی خواهند کرد بنابراین اگر از نسخه اول این ساعت‌های هوشمند لذت برده‌اید، دیدن نسخه دوم این ساعت‌ها نیز خالی از لطف نیست. گفته می‌شود هوآوی طی این رویداد از یک تبلت جدید و همین‌طور گوشی‌های Huawei P10 و P10 Plus رونمایی می‌کند.



منبع : هم رسان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار