کد خبر: ۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 19

به گزارش آی تابناک : بنیانگذار مایکروسافت اعلام کرد؛ اگر ربات ها در حال جایگزین شدن با انسان ها هستند؛ باید مالیات خود را نیز پرداخت کنند. در واقع پس از آمدن ربات ها مردم کمتری مشغول به کار باقی میمانند و ربات ها شغل ها را از مردم میگیرند در نتیجه افراد کمتری مالیات میپردازند.پس اگر ربات ها جایگزین انسان شوند و همان کارهای انسانی را انجام دهند باید از روبات هم به همان شکل مالیات دریافت شود.

گیتس در واقع انتظار یک گروه نیروی کار از ربات ها را در آینده ای نزدیک دارد و او معتقد است که هنوز و همیشه به وجود انسان در کارها احتیاج است. آنچه را که جهان از این کار میخواهد؛ ساختن و داشتن همه ی چیز های خوب و خدماتی برای بهبود زندگی، آزاد کردن نیروی کار انسانی،کمک به کودکانی با نیاز های خاص و رسیدگی به افراد سالمند است. همه ی این چیز ها همدلی و درک انسانی است که هنوز وجود دارد و فقط انسان قادر به انجام آن است. گیتس اشاره میکند که روبات ها فعالیت های انسانی را سریعتر انجام میدهند؛ در نتیجه آزاد کردن وقت مردم و صرف وقت در کارهایی چون مراقبت ار بیماران و سالمندان، کمک به کودکان خاص، آموزش دادن و محبت کردن به یکدیگر اهمیت بیشتری دارد.

باید از پرداخت مالیات توسط ربات ها با هدف ارائه خدمات اطمینان حاصل شود. همچنین درآمدهای مالیاتی مورد نظر نیز در زمینه های آموزش، شغل های دائمی، و... هزینه گردد. او همچنین اشاره کرد که نمیتوان مالیات روبات ها را نادیده گرفت؛ چرا که این مالیات سرمایه افراد کارگر را تامین میکند و فکر نمیکنم که شرکت های ساخت روبات، از دادن مالیات خشمگین شوند. 80 میلیون شغل در ایالات متحده و 15 میلیون شغل در انگلیس در خطر  روبات ها هستند و ماشین ها کم کم همه ی نقش ها و شغل ها را پر میکنند و حتی میتوانند جایگزین افراد حرفه ای نیز باشند.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار