تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 19
از لحاظ برنامه‌‌ي زماني و مطابق هر سال، اين پرچمداران اندرويدي و البته به خصوص گلکسي هاي سري اس ۸ سامسونگ هستند که معرفي مي‌شوند و اپل با فاصله‌اي در حدود يک نيم سال بعد، به سراغ رونمايي ار آيفون بعدي خود خواهد رفت.
به گزارش آی تابناک : با وجود اين فاصله، تمام کاربران معتقدند که نسل بعدي آيفون اپل و گلکسي سري اس سامسونگ هستند که سرنوشت بازار را تعيين مي‌کنند و هرچه‌قدر هم که فاصله بين زمان پرده‌برداري از اين دو ديوايس وجود داشته باشد، باز هم آنها هستند که تمام اخبار مهم دنياي گوشي هاي هوشمند از همين حالا تا زمان معرفي را به خود اختصاص خواهند داد و در نهايت نيز به رقيب مستقيم يکديگر تبديل خواهند شد.

پرونده‌ي بررسي آيفون بعدي اپل يکي از مبهم‌ترين پرونده‌هايي است که طي ساليان اخير (و شايد تمام ده سال اخير) پيرامون اسمارت فون‌هاي اهالي کوپرتينو وجود داشته است. در واقع امسال حتي نمي‌دانيم که اسم محصول بعدي اپل چه خواهد بود، در چند مدل عرضه خواهد شد و قرار است چه ابعادي براي آنها در نظر گرفته شود!

استفاده از پنل اولد براي اولين بار در تاريخ آيفون‌هاي اپل، حذف دکمه‌ي هوم فيزيکي، تغيير ساختار و زبان طراحي ثابت اپل و البته عرضه‌ي سري آيفون‌هاي ۲۰۱۷ در سه مدل متفاوت، همگي فرضيه‌هايي هستند که به پيچيده‌تر شدن اوضاع پيرامون اين سري کمک مي‌کنند. 

بنابراين در اين مطلب در گجت نيوز قصد داريم ۱۲ فرضيه‌ي مهمي که درباره‌ي مدل‌هاي مختلف آيفون بعدي اپل وجود دارند را بررسي کنيم و با يک جمع‌بندي، تشخيص دهيم که قرار است امسال در ماه سپتامبر و بر روي صحنه، با چه اتفاقات هيجان‌انگيزي از سوي اين برند آمريکايي مواجه شويم؛ بنابراين اگر شما هم از طرفداران گوشي‌هاي اپل هستيد و يا احتمالا قصد داريد در آينده به سراغ خريد يکي از محصولات اين کمپاني برويد، با ما در ادامه همراه باشيد تا به مرور اين شايعات جذاب بپردازيم:

مهمترين شايعات پيرامون آيفون بعدي اپل
يک مدل اس براي سري آيفون ۷ عرضه خواهد شد.

شايعه‌ي مهمي که درباره‌ي آيفون بعدي اپل به گوشي مي‌رسد.

ليست امروز را با مهمترين شايعه و در واقع معما پيرامون آيفون بعدي اپل شروع مي‌کنيم و آن هم اين است که اصلا اپل قصد دارد سري ۷ اس را توليد کند و يا با يک سنت‌شکني بزرگ، مستقيما به سراغ سري ۸ خواهد رفت؟! 

اين روند را در تمام سال‌هاي گذشته مشاهده کرده‌ايم که اپل بعد از رونمايي نام‌هاي اصلي نظير آيفون ۴، ۵ و ۶، به سراغ سري اس آنها رفته است و حالا با انتشار گزارش‌هايي از سوي منابع معتبر نظير خبرگزاري MacRumors، ما با اين ترديد مواجه شده‌ايم که آيا امسال نيز اين اتفاق تکرار خواهد شد و يا اپل از توليد سري ۷ اس صرف نظر کرده است.
البته طي چند هفته‌ي اخير شاهد ضعيف‌تر شدن اين فرضيه بوده‌ايم و با تحليلي که اخيرا از مينگ چي کو در وبلاگ خبري ژاپني MacOtakara منتشر شده است، تقريبا مطمئن شده‌ايم که امسال نيز آيفون هاي ۷ اس و ۷ اس پلاس بر روي قفسه‌ي فروشگاه‌ها قرار خواهند گرفت تا شاهد يکي از متنوع‌ترين سبدهاي خريد براي طرفداران اين کمپاني طي ساليان اخير باشيم.

آيفون‌هاي سري ۷ اس داراي نمايشگر بزرگتري خواهند بود.

شايعات زيادي پيرامون اين فرضيه وجود دارند که اپل باز هم قصد دارد سايز نمايشگر را افزايش دهد و حالا بعد از يک دوره‌ي طولاني که ابعاد نمايشگرهاي اين کمپاني از حد خاصي فراتر نمي‌رفتند، گويا اهالي کوپرتينو بازخوردهاي مثبتي را از سوي طرفداران تاچ اسکرين‌هاي بزرگتر دريافت کرده‌اند. به طور مثال گزارشي در ماه نوامبر منتشر شده بود که نشان ميداد اپل به دنبال توليد دو آيفون جديد با دو نمايشگر بزرگتري از سري ۷ است و اين آيفون‌ها در سال ۲۰۱۷ رونمايي خواهند شد.

با وجود اين که آن گزارش مشخص نکرده بود که آيا اين دو آيفون جديد قرار است تحت عنوان آيفون‌ ۷ اس و ۷ اس پلاس عرضه شوند و يا نه، اما مدعي شده بود که اين دو مدل جديد به ترتيب نمايشگرهايي ۵ و ۵.۸ اينچي خواهند داشت. البته اگر در اين زمينه بخواهيم به سراغ معتبرترين تحليلگر حوزه‌ي اپل يعني آقاي مينگ چي کو برويم، بايد اين فرضيه را قبول کنيم که اپل قصد دارد يک مدل ويژه (با نام آيفون ۸ يا آيفون ايکس) را در سال جاري روانه‌ي بازار کند و دو مدل ديگر تحت نام‌هاي ۷ اس و ۷ اس پلاس با نمايشگرهايي مشابه نسل قبل (۴.۷ و ۵.۵ اينچي) در کنار اين مدل ويژه، سبد آيفون هاي ۲۰۱۷ اين برند کوپرتينويي را تشکيل خواهند داد.

بنابراين تا به اين جاي کار اين گمانه‌زني از همه منطقي‌تر و قوي‌تر است که در نظر بگيريم که آيفون‌هاي بعدي اپل در سه مدل متفاوت با نام‌هاي آيفون ۷ اس، آيفون ۸ و آيفون ۷ اس پلاس با نمايشگرهاي ۴.۷، ۵ و ۵.۵ اينچي توليد و معرفي خواهند شد.
علاوه بر آيفون‌هاي ۷ اس، اپل يک مدل ويژه با طراحي کاملا متفاوت و مشخصات سخت افزاري بسيار جذاب را نيز عرضه خواهد کرد


احتمالا ديگر تا به حال متوجه شده‌ايد که مراسم بعدي اپل، در واقع دهمين سالگرد رونمايي از آيفون توسط استيو جابز فقيد را ميزباني خواهد کرد و به همين مناسبت، اکثر کارشناسان و منابع صنعتي نزديک به اپل مدعي هستند که قرار است يک مدل ويژه با طراحي کاملا دگرگون شده نسبت به نسل‌هاي قبلي از سوي اپل رونمايي شود.

در واقع همين مناسب است که باعث شده برخلاف تمام سال‌هاي گذشته، اين فرضيه به وجود بيايد که اپل قصد دارد از نام‌گذاري سري ۷ اس پرش کند و مستقيما به سراغ آيفون ۸ برود. محتمل‌ترين حالتي که از شايعات و گزارش‌هاي منتشر شده تا به اينجا متوجه شده‌ايم، اين است که اپل روند هميشگي خود در معرفي آيفون هاي سري اس را در سال جاري نيز دنبال خواهد کرد، با اين تفاوت که يک مدل ويژه با بدنه‌اي کاملا متفاوت، نمايشگري با ابعادي در حدود ۵.۱ تا ۵.۲ اينچ (که پيش از گمانه‌زني‌هايي مبني بر ۵.۸ اينچي بودن اين نمايشگر وجود داشت) و البته قابليت‌هاي ويژه و انحصاري که در دو مدل ديگر وجود ندارد، معرفي خواهد شد؛ اين محصول احتمالا يک نام ويژه مشابه آيفون ايکس خواهد داشت و ممکن است که به همان «محصول بزرگ بعدي» تبديل شود که مدت‌هاست منتظر معرفي آن از سوي اپل هستيم.

پنل جلويي اين آيفونِ ويژه تماما از پيکسل‌هاي نمايشگر تشکيل خواهد شد؛ خداحافظي با دکمه‌هاي فيزيکي و حاشيه از طرفين

همان‌طور که در بالا گفتيم، يکي از مشخصه‌هاي اصلي آيفون ويژه يا آيفون ۸ اين است که پنل جلويي آن تفاوت عظيمي با نسل‌‌هاي قبلي خواهد داشت و احتمالا ديگر شاهد دکمه‌هاي فيزيکي و البته حاشيه‌هاي تاچ اسکرين از طرفين نخواهيم بود. جان گرابر (John Gruber) که از وبلاگ‌نويسان Daring Fireball محسوب مي‌شود، طي گزارشي که به نقل از منابع مطلع و نزديک به اپل منتشر کرده، مدعي شده است که تمام سطح جلويي اين مدل از آيفون بعدي اپل را پيکسل‌هاي تاچ اسکرين تشکيل خواهند داد و همه چيز از جمله حاشيه ها از طرفين بدنه و دکمه‌هاي فيزيکي، در اين طراحي مدرن و حيرت‌انگيز به فراموشي سپرده خواهند شد.

علاوه بر فريم اصلي که از فلز ساخته شده است، بخش اعظم آيفون ۸ را شيشه تشکيل خواهد داد

درباره‌ي اين شايعه نيز به کمک مينگ چي کو نياز داريم. او طي تحقيقات خود به اين نتيجه رسيده است که مشابه آيفون‌هاي ۴ و ۴ اس، بار ديگر اپل به سراغ طراحي ساندويچي خواهد رفت و بخش عظيمي از آيفون ۸ را شيشه تشکيل خواهد داد. در واقع برخلاف آيفون هاي فعلي که بدنه‌ي آنها از آلومينيوم تشکيل شده است، آيفون بعدي اپل داراي پنل‌هاي شيشه‌اي بر روي جلو و عقب خود خواهد بود و يک فريم فلزي در ميان اين دو پنل قرار گرفته و بدنه‌ي اين ديوايس را تشکيل خواهد داد.

وب‌سايت خبري Nikkei در ژاپن نيز اين فرضيه را تاييد کرده و به احتمال بسيار بالا، باور دارد که طراحي تمام شيشه‌اي با فريم فلزي را در مدل ويژه‌ي آيفون هاي ۲۰۱۷ کمپاني کوپرتينويي شاهد خواهيم بود.
دکمه‌ي هوم آيفون بعدي اپل نامرئي مي‌شود!

دکمه‌ي هوم در حال حاضر يک حالت نوستالژيک به خود گرفته است و از قسمت‌هاي اساسي در طراحي تمام آيفون‌هاي اپل تا به اينجاي کار محسوب مي‌شود. بنابراين دانستن اين که اين دکمه قرار است بر روي نسل بعدي آيفون هاي اپل وجود داشته باشد و يا نه، مي‌تواند نکته‌ي مهمي براي تصميم‌گيري براي خريد آن باشد.

مينگ چي کو در ماه ژانويه تحليلي را منتشر کرد که نشان مي‌داد اپل به جاي اين که سنسور اثر انگشت را بر روي دکمه‌ي هوم فيزيکي قرار دهد، آن را از طريق سنسورهاي اپتيکال در آيفون بعدي خود امکان‌پذير خواهد کرد. اين سبک از طراحي به اپل اجازه مي‌دهد که سنسور را به عنوان بخشي از نمايشگر قرار داده و اسکنر بتواند آثار بر روي سر انگشتان کاربر را حتي از ميان لايه‌هاي ضخيم پنل‌هاي اولد بخواند و تشخيص دهد.

جان گرابر نيز همين فرضيه را تاييد ميکند و مدعي است که دکمه‌ي هوم به صورت مجازي و به عنوان بخشي از نمايشگر، درون آن تلفيق خواهد شد. بنابراين با توجه به اين تحليل‌ها و شايعاتي قوي که پيرامون اين فرضيه وجود دارد و البته پتنت‌هاي ثبت شده توسط اپل طي ماه‌هاي اخير، به احتمال زياد در آيفون بعدي اپل (حداقل در آيفون ۸) ديگر شاهد دکمه‌ي هوم فيزيکي بر روي بدنه نخواهيم بود و اين دکمه به همراه سنسور تشخيص اثر انگشت داخل آن، به عنوان بخشي از نمايشگر و در زير قسمت شيشه‌اي تاچ اسکرين در اختيار کاربران قرار خواهند گرفت.

جالب است بدانيد که سامسونگ نيز قصد دارد گلکسي اس ۸ خود را بدون دکمه‌ي هوم روانه‌ي بازار کند و حالا به نظر مي‌رسد که يک بار ديگر، شاهد تغييري اساسي به طور همزمان در پرچمداران اصلي دنياي گوشي هاي هوشمند خواهيم بود؛ تغييري که مي‌تواند به سرعت توسط ديگر سازندگان نيز به کار گرفته شود تا اواخر امسال و سال آينده، شاهد مدل‌هاي کمتري با برخورداري از دکمه‌هاي فيزيکي بر روي پنل جلويي باشيم.
آيفون ۸ داراي يک نمايشگر بسيار فوق‌العاده خواهد بود

يکي از مهمترين تغييراتي که مدل ويژه از آيفون بعدي اپل را به يک مدل خاص تبديل خواهد کرد، تغيير تکنولوژي ساخت نمايشگر و به‌کارگيري پنل‌هاي اولد براي اولين بار در تاريخ گوشي‌هاي هوشمند اين کمپاني است. GSMArena چندي پيش گزارشي را منتشر کرده بود مبني بر اين که اپل سفارش توليد ۶۰ ميليون پنل اولد را براي استفاده در آيفون‌هاي ۲۰۱۷ خود به سامسونگ داده است و بنابراين به نظر مي‌رسد که سرانجام امسال، يکي ديگر از تمايزهاي جدي بين گوشي‌هاي سامسونگ و اپل از بين برود و با نزديک‌تر شدن فرآيند ساخت و کيفيت نمايشگر اين دو محصول، انتخاب از ميان پرچمداران آنها براي کاربران سخت‌تر از پيش شود.

اين تغيير نمايشگر را بگذاريد در کنار تحليلي که از سوي مينگ چي کو مبني بر تغيير طراحي سنسور تاچ آيدي و قرارگيري آن بر روي نمايشگر منتشر شده بود. حالا اين تغيير به لطف ساختار نمايشگرهاي اولد امکان‌پذير مي‌شود و در واقع اپل با يک تير، دو نشان را خواهد زد.

البته در اين ميان نيز باورهاي متفاوتي وجود دارد؛ به طور مثال خبرگزاري Korea Herald معتقد است که آيفون ۸ از يک نمايشگر آمولد برخوردار خواهد بود و ديگر مدل‌هاي عرضه شده در سال ۲۰۱۷، داراي همان نمايشگرهاي ال سي دي به کار رفته در نسل قبلي آيفون‌هاي اپل خواهند بود. به هر حال پنل‌هاي اولد نسبت به ال سي دي‌هاي سنتي داراي برتري‌هايي هستند که مصرف انرژي پايين‌تر، نمايش عميق‌تر رنگ‌هاي تيره، توليد رنگ‌هاي بهتر، شفافيت و کنتراست بالاتر از ويژگي‌هاي مهم اين پنل‌هاي مدرن محسوب مي‌شود.

قابليت پشتيباني از شارژ وايرلس به آيفون ۸ اضافه خواهد شد

يکي از مطالبات اصلي کاربران آيفون از اپل طي سال‌هاي اخير، اين بوده است که امکان پشتيباني از شارژ وايرلس را به گوشي‌هاي هوشمند خود اضافه کند. از همين رو و با توجه روند ثبت پتنت‌هاي اخير اپل و البته طبق گزارشي که چندي پيش از سوي MacRumors منتشر شده بود، اپل به دنبال اين است که فناوري شارژ بدون سيم را در آيفون بعدي خود قرار دهد؛ البته شايعات متفاوتي وجود دارند که برخي از آنها مدعي هستند اين قابليت در تمام آيفون هاي سري ۲۰۱۷ وجود خواهد داشت و عده‌اي ديگر باور دارند که تنها مدل ويژه با نام آيفون ۸، از اين امکان بهره‌مند خواهد شد.

جالب است بدانيد که چندي پيش تاي جنگ وو (Tai Jeng-Wu)، رئيس کمپاني شارپ، طي ديداري به دانشجويان اعلام کرده بود که آيفون بعدي اپل از قابليت شارژ وايرلس برخوردار خواهد بود. چندي پيش نيز يکي از سخنگويان رسمي اپل به خبرگزاري بيزينس اينسايدر اعلام کرده بود که اپل به تازگي به کنسرسيوم Wireless Power که به طور گسترده در زمينه‌ي توسعه و تثبيت فناوري‌ها و استانداردهاي شارژ بدون سيم فعاليت مي‌کند، پيوسته است. 

حالا با در کنار هم گذاشتن تمام اين اطلاعات، مي‌توانيم بگوييم که به احتمال زياد در آيفون هاي بعدي اپل يا حداقل آيفون ۸، شاهد قرارگيري امکان شارژ وايرلس در ديوايس خواهيم بود تا اپل واچ، به تنها محصول اپل در اين زمينه تبديل نشود.
[سورپرايز!] نسل بعدي آيفون‌هاي اپل از جک ۳.۵ ميلي‌متري هدفون برخوردار نخواهد بود

معمولا اپل تغييراتي که در يک محصول خود ايجاد مي‌کند را در نسلهاي بعدي آن نيز ادامه مي‌دهد و اين موضوع را به طور مثال بارها در پورت مک بوک‌هاي اين کمپاني و يا طراحي آيپدهاي آن ديده‌ايم. حالا با توجه به اين که جک ۳.۵ ميلي‌متري آيفون در همان سري ۷ حذف شده بود، آيفون‌هاي ۲۰۱۷ (چه آيفون‌هاي ۷ اس و چه آيفون ۸) نيز بدون اين پورت عرضه خواهند شد و شما همچنان بايد از تبديل‌هاي مخصوص براي استفاده از هدفون‌هاي معمولي خود با اين اسمارت فون‌ها بهره ببريد.

همچنين يک نکته‌ي مهم ديگر را نيز بايد در اين باره بدانيد و آن هم اين است که احتمالا مبدل پورت لايتنينگ به جک ۳.۵ ميلي‌متري هدفون که همراه با آيفون ۷ عرضه شده بود، ديگر درون جعبه‌ي نسل جديد آيفون‌هاي اپل قرار نخواهد گرفت و کاربراني که بخواهند از هدفون‌هاي قديمي استفاده کنند، مجبور به پرداخت هزينه‌ي اضافه‌اي براي خريد يک مبدل جديد خواهند بود.
[سورپرايز اصلي!] مدل ويژه‌ي آيفون‌هاي سري ۲۰۱۷ اپل قيمتي بالاي هزار دلار خواهد داشت!

مطمئنا با وجود مشخصاتي که تا به اينجاي ليست بررسي فرضيه‌هاي آيفون بعدي اپل مطرح کرده‌ايم، نبايد انتظار قيمت پاييني را داشته باشيد. يک طراحي جديد و کاملا متفاوت با نسل‌هاي قبلي، به معناي راه‌اندازي خطوط توليد و ايجاد تغييراتي در روند طراحي و توسعه‌ي بدنه‌ي اين محصول است. 

در کنار اين موضوع، تلفيق دکمه‌ي هوم با نمايشگر، يک نمايشگر لبه تا لبه که احتمالا دو طرفين آن داراي خميدگي اندکي خواهند بود، مشخصات سخت افزاري کاملا ارتقا يافته نسبت به نسل قبل و البته استفاده از پنل اولد به جاي ال سي دي هاي قبلي، همگي باعث افزايش قيمت آيفون هاي سري ۲۰۱۷ اپل خواهند شد.
اگر مي‌خواهيد بدانيد که اين افزايش قيمت تا چه حدي رخ خواهد داد، ابتدا يک نفس عميق بکشيد و بعد هم گزارش زير را بخوانيد؛ بله اپل احتمالا آيفون ۸ خود را با قيمتي بالاي هزار دلار به فروش خواهد رساند!

احتمالا بايد بيش از هزار دلار براي خريد آيفون 8 بپردازيد!
لنزهاي دوگانه بر روي دوربين اصلي مدل‌هاي کوچک‌تر سري آيفون‌هاي ۲۰۱۷ وجود نخواهند داشت

درست مشابه قابليت تثبيت اپتيکال تصاوير (OIS) که منحصر به آيفون ۶ اس پلاس مي‌شد و در سري ۷، به مدل استاندارد نيز اضافه شد، کاربران تصور مي‌کردند که دوربين پشتي با لنزهاي دوگانه نيز از انحصار مدل پلاس دربيايد و در آيفون هاي امسال، شاهد عرضه‌ي آن براي هر دو مدل استاندارد و پايه‌ي آيفون ۷ اس باشيم.

اما طبق تحليلي که از سوي آقاي مينگ چي کو منتشر شده است، اين اتفاق رخ نخواهد داد و بعد از آيفون‌هاي ۷، ديگر هيچکدام از مدل‌هاي استاندارد اسمارت فون‌هاي اپل داراي دوربين دوگانه نخواهند بود. در واقع اپل قصد دارد اين موضوع را به عنوان يک ويژگي انحصاري که مي‌تواند باعث افزايش فروش مدل پلاس بشود، باقي نگه دارد و کاربران مدل‌هاي معمولي از آن بهره‌مند نخواهند. البته هنوز به طور دقيق مشخص نيست که آيا اين موضوع شامل آيفون ۸ نيز خواهد شد و يا مدل ويژه‌ي آيفون‌هاي ۲۰۱۷ نيز تحت تاثير همين سياست سخت‌گيرانه قرار خواهد گرفت.

آيفون ۸ داراي يک اسکنر تشخيص چهره خواهد بود که از سنسورهاي ليزري جديدي بهره مي‌برد

طبق تحقيقاتي که از سوي موسسه‌ي Cowen and Company براي مشتريان ارسال شده است، اپل در آيفون بعدي خود يک اسکنر تشخيص چهره (صورت) را قرار خواهد داد که اين اسکنر از يک سنسور ليزري جديد و يک سنسور اينفرارد (نور مادون قرمز) بهره خواهد برد. 

در واقع اپل قصد دارد براي مدل ويژه‌ي سالگرد ده سالگي آيفون سنگ تمام بگذارد و در حالي که اکثر اسمارت فون هاي بازار از اسکنر اثر انگشت براي تاييد هويت کاربر به صورت بيوزيستي بهره مي‌برند، اسکنر تشخيص چهره که تا پيش از اين نمونه‌هايي از آن را در فيلم‌‌هاي فانتزي هاليوودي ديده بوديم را در توليد آيفون ۸ (آيفون ايکس) خود به کار ببرد؛ البته جدا از بحث افزايش جذابيت و افزايش سطح ايمني به‌کارگيري اين سنسور، فناوري پيشرفته‌ي به کار رفته در آن و پيچيدگيهاي‌ فني قرار دادن چنين سنسوري در بدنه‌ي يک گوشي هوشمند ۵ اينچي، احتمالا افزايش قيمت آيفون بعدي اپل را با شدت بيشتري به همراه خواهد داشت.
جمع بندي؛ مثل هميشه، اما با يک غافلگيري ويژه

بنابراين اگر بخواهيم مجموع شايعات، گزارش‌ها، تحليل‌هاي آناليزورهاي برجسته‌ي بازار و تصاوير و رندرهاي لو رفته را در کنار هم قرار دهيم، مي‌توانيم کنفرانس اپل که در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ (اگر همه چيز مطابق سال‌هاي گذشته پيش برود) براي معرفي آيفون بعدي اين کمپاني برگزار مي‌شود را به دو قسمت کاملا متفاوت تقسيم کنيم. ابتدا احتمالا آيفون هاي سري ۷ اس تحت دو مدل ۷ اس و ۷ اس پلاس بر روي صحنه خواهند آمد و شاهد يک طراحي مشابه نسل قبلي، اما با پيشرفت‌هاي سخت افزاري نظير پردازنده‌ي ارتقا يافته‌ي سري A اپل در آنها خواهيم بود. 

اين دو مدل داراي نمايشگرهاي ال سي دي با ابعاد ۴.۷ و ۵.۵ اينچي، رم و پردازنده‌ي بهبود يافته و احتمالا يک ويژگي جديد ناشناخته خواهند بود که همين روند را پيش از اين نيز در سري آيفون‌هاي اس کمپاني اپل مشاهده کرده‌ايم.
۱۲ شايعه‌ي مهمي که درباره‌ي آيفون بعدي اپل به گوشي مي‌رسد

اما بخش دوم که در واقع همه‌ي ما منتظر آن هستيم (و شايد سال‌هاست که منتظر آن هستيم)، رونمايي از يک آيفون جديد با طراحي کاملا متفاوت و فاصله گرفته از ساختار تکراري چند نسل قبلي گوشي‌هاي هوشمند اهالي کوپرتينو است. آيفون ۸، آيفون ايکس، آيفون ۱۰ يا هر نام ديگري که براي اين محصول در نظر گرفته شود، تفاوتي براي کاربران نخواهد داشت و قبل از همه چيز، منتظر آن هستيم که يک تصوير جذاب از بدنه‌اي کاملا متفاوت نسبت به نسل‌هاي قبلي آيفون را بر روي نمايشگر غول‌پيکر پشت سر تيم کوک مشاهده کنيم.

بعد از طراحي، نوبت به بررسي ويژگي‌هاي هيجان‌انگيزي نظير اسکنر تشخيص چهره، نمايشگر اولد (و شايد هم آمولد)، حذف دکمه‌ي هوم و انتقال آن به زير نمايشگر، دوربين پيشرفته‌تر و شارژ وايرلس مي‌رسد که هرکدام از آنها مي‌توانند به طور همزمان علاوه بر افزايش جذابيت خريد، قيمت تمام شده براي مصرف کننده را هم بالا ببرند و جذابيت خريد را کاهش دهند!

بنابراين در حال حاضر و در شرايطي که حدود هفت ماه به زمان رونمايي از آيفون‌هاي ۲۰۱۷ اپل و در راس آنها، آيفون ۸ باقي مانده است، مي‌توانيم بگوييم که هيجان بيشتري پيرامون اين مراسم نسبت به سالهاي گذشته وجود دارد و احتمالا با عزمي که سامسونگ براي جبران شکست مفتضحانه‌ي گلکسي نوت ۷ پيدا کرده است، شاهد يک جنگ تمام عيار ميان پادشاهان دنياي اندرويد و آي او اس در نيمه‌ي دوم سال ۲۰۱۷ خواهيم بود.



منبع : آخرین خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار