کد خبر: ۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 19
جویشگر بومی طی ٥ سال آینده به عنوان برترین مجموعه خدمات اینترنتی کشور معرفی خواهد شد.
به گزارش آی تابناک : به نقل از روابط عمومی پروژه ملی جستجوگر پارسی جو،امیرعلی خیراندیش مدیر اجرایی جستجوگر پارسی جو با بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خصوص جذب و بهره‌مندی از شبکه نخبگان کشور، طراحی برای آماده‌سازی بستر کسب‌وکارهای اینترنتی از طریق موتور جستجو، رونق بخشیدن به مشاغل غیر اینترنتی از طریق تقويت سرویس هدفمند كسب و كار، همچنین تعامل با سازمان‌های دولتی و همکاری با مجموعه‌های غیرانتفاعی و استارت آپ‌ها پیش‌بینی می‌شود ظرف ٥ سال آینده جویشگر بومی کشورمان به عنوان برترین مجموعه خدمات اینترنتی کشور معرفی شود.
وی با اشاره به اینکه برترین برندهای دنیا در حوزه فناوری اطلاعات هستند افزود: موسسه Interbrand به عنوان صاحب‌نظر در عرصه‌ استانداردهای برندسازی و ارزش‌گذاری بر روی برند در جهان، لیست 100 برند برتر و ارزشمند سال 2016 را اعلام کرد که طی آن مشخص شد در بین 10 برند برتر، 60 درصد از برترین برندهای جهان متعلق به حوزه فناوری اطلاعات است و این مبین پویایی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
وی با بیان اینکه Apple و Google به ترتیب در بالاترین جایگاه در رده‌بندی برترین برندهای 2016 قرار گرفته‌اند؛ گفت: میزان ارزش برند Google، برای امسال 94.2 میلیارد دلار تخمین زده شده که نشان‌دهنده میزان درآمدزایی و گردش مالی این موتور جستجوگر است.
خیراندیش اشتغال‌زایی را یکی دیگر از زوایای پنهان موتورهای جستجو دانست و افزود: گوگل به طور مستقیم بیش از 54 هزار پرسنل دارد و به طور نمونه در بریتانیا حدود 210 هزار شغل به‌طور مستقیم و غیرمستقیم توسط گوگل ایجاد شده است.
وی ادامه داد: جستجوگرها ظرفیت نامحدودی در اشتغال‌زایی دارند که اگر مسئولان و مردم به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند می‌توان ده‌ها هزار شغل را با تکیه بر جستجوگر بومی در کشور راه‌اندازی کرد و دغدغه اشتغال را مرتفع کرد.
مدیر اجرایی جستجوگر بومی پارسی جو خاطرنشان کرد: این جویشگر علاوه بر نیازهای داخلی پتانسیل اشتغال‌زایی در سایر کشورهای فارسی‌زبان از طریق ارائه خدمات جستجو به اين كشورها را دارد.



منبع : شبکه خبری ICTPRESS
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار