کد خبر: ۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 19
دانشمندان معتقدند ذرات کهکشانی تاثیراتی جدی روی زمین دارند، این ذرات به سقوط آزاد هواپیماها و خرابی و راه اندازی دوباره کامپیوترها منجر می شوند.

به گزارش آی تابناک : این ذرات کهکشانی ممکن است با دستگاه های الکترونیکی در زمین برخورد کنند و سبب سوختن یا عملکرد نادرست آنها شوند.

این ذرات از اشعه های کهکشانی خارج از منظومه شمسی سرچشمه می گیرند. اشعه های کهکشانی به جو زمین برخورد می کنند و طیفی از ذرات مانند پروتون، الکترون، اشعه ایکس و اشعه های گاما تولید می کنند که می توانند به داخل هواپیما نفوذ کنند.

البته این پدیده جدیدی نیست ذرات کهکشانی به طور مرتب به زمین برخورد می کنند و به تغییر اطلاعات در دستگاه های الکترونیک منجر می شوند.

این تغییرات به حدی است که احتمالا به اختلال در عملکرد رایانه منجر می شود.

بارات بوا استاد رشته الکترونیک و کامپیوتر در دانشگاه واندربیت در اجلاس سالانه بنیاد پیشرفت های آمریکا آمریکا در این باره سخنرانی کرد. او در این اجلاس گفت: این مشکل بزرگ از دید مردم پنهان است.

شرکت های تولید کننده نیمه رسانا نیز درباره برخورد ذرات کهکشانی به دستگاه های الکترونیکی بسیار نگران هستند. زیرا با کوچکتر شدن اندازه ترانزیستورها در تراشه های الکترونیکی و افزایش قدرت سیستم های دیجیتال این مشکل هر روز جدی تر می شود.

به گفته بوا  برخورد ذرات کهکشانی به زمین علاوه بر تاثیر در این موارد برای ایمنی انسان نیز خطرناک است.



منبع : دیلی میل

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار