کد خبر: ۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 19
کارگاه مشترک انتقال فناوري ايران و ترکيه با هدف تبادل تجارب دو کشور در اين حوزه و به همت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري برگزار شد.
به گزارش آی تابناک : سيد احمدرضا علايي طباطبايي، مديرکل دفتر تبادل فناوري معاونت علمي و فناوري در کارگاه مشترک انتقال فناوري ايران و ترکيه، گفت: اين کارگاه با هدف بررسي شباهت هاي ساختاري علم و فناوري و تبادل تجربيات دفاتر انتقال فناوري دو کشور در تاريخ ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه سال جاري برگزار شد.

وي افزود: کشور ترکيه از نظر تجربه ايجاد دفاتر انتقال فناوري در دانشگاه ها و حرکت به سمت نسل جديد دانشگاه هاي خود پيشرفت هاي خوبي داشته که ايران مي تواند از اين تجربيات به خوبي استفاده کند.

به گفته علايي، ايران نيز در زمينه تجاري سازي فناوري و به خصوص قانون حمايت از شرکت هاي دانش بنيان و ظرفيت هايي که اين قانون ايجاد کرده تجارب خوبي دارد که مي توانيم اين تجربيات را در اختيار کشور ترکيه قرار دهيم و هر دو کشور از تجربيات طرف مقابل بهره مند شوند.

وي تصريح کرد: اين کارگاه با مشارکت معاونت علمي و شوراي آموزش عالي ترکيه برگزار مي شود و از هر کشور ۱۰ تا ۱۵ دانشگاه و موسسه پژوهشي که دفتر انتقال فناوري دارند حضور يافته اند.

مديرکل دفتر تبادل فناوري معاونت علمي با اشاره به سابقه برگزاري اين کارگاه، بيان کرد: پيشنهاد همکاري دو کشور در حوزه انتقال فناوري از دانشگاه به صنعت در سفر خردادماه وزير علوم کشورمان به ترکيه ارئه شد و با استقبال شوراي آموزش عالي ترکيه مواجه شد و خوشبختانه با پيگيري هاي طرفين اين کارگاه برگزار شد.

وي ادامه داد: ايران و ترکيه دو کشور همسايه و مسلمان هستند و مناسبات اقتصادي، سياسي و فرهنگي زيادي دارند که از اين مناسبت ها مي توان در چنين مواردي استفاده کرد و تجربيات طرفين را به اشتراک گذاشت. 

علايي طباطبايي اظهار کرد: در اين کارگاه سه پنل تخصصي با عناوين سياست هاي دولتي در تقويت انتقال فناوري، مديريت فرآيند ارتباط صنعت و دانشگاه و بررسي خط مشي دانشگاه ها در حوزه دارايي فکري برگزار شد.


منبع : مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار