کد خبر: ۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 19
فضاپیمای جونو ماه ها است که در مدار اشتباهی در اطراف سیاره مشتری گیر کرده است. امروز ناسا اعلام کرد که تصمیم گرفته اند این فضاپیما را در همان مدار رها کنند و تیم همکاری با جونو از پیدا کردن راهی ایده ال برای خارج شدن آن از این مسیر دست برداشته اند. فضاپیمای جونو در ماه جولای سال 2016 پس از طی کردن مسیری 5 ساله، به سیاره مشتری رسید. همه چیز برای مدتی خوب پیش میرفت تا آنکه در مدار فعلی قرار گرفت.

به گزارش آی تابناک : جونو عکس های بی نظیری از مشتری به زمین ارسال کرد. این فضاپیما برای اولین بار در فاصله 2600 مایلی (4184 کیلومتر) از مشتری قرار گرفت یعنی هشت برابر نزدیک تر از آنچه که فضاپیماهای قبلی بودند. این فاصله بهترین نما برای عکاسی از این غول گازی را برای جونو فراهم کرده است. فقط یک مشکل وجود دارد؛ و آن اینست که جونو 53 روز است که فقط در یک مسیر در اطراف مشتری عبور می کند. قرار بود که این فضاپیما کمی نزدیک تر شود و در 14 روز مدار حرکت خود را کوچک تر کند، اما موتورهای آن دچار مشکل شدند. بعضی از دریچه ها به آن طریقی که باید عمل نکردند و دانشمندان جونو نگرانند که مشکلات رخ داده در موتور، جونو را در مدار بدتری قرار دهد. این اتفاق ممکن است باعث شود که زندگی جونو خیلی زودتر از زمان موعود (جولای 2018) پایان یابد.

ناسا در تلاش است تا از وضعیت موجود بهترین استفاده را کند و اعلام کرد که گردش بیشتر این ماهواره به آنها اجازه میدهد تا اطلاعات بیشتری از مشتری و میدان مغناطیسی فوق العاده آن کسب کنند که در برنامه اصلی آنها نبوده است. همچنین جونو نیز زمان کمتری را در بدترین بخش های مشتری سپری میکند که باعث می شود عمر این فضاپیما طولانی تر شود.  در بدترین حالت، این به آن معناست که ما تصاویر خارق العاده بیشتری از سیاره مشتری خواهیم دید.



منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار