کد خبر: ۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - 2017 February 13
تا پایان سال جاری میلادی موبایل هایی وارد بازار می شوند که شیشه نمایشگر آنها از جنس الماس ساخته شده. پیش از این انتظار داشتیم یاقوت کبود بتواند صفحه نمایش تلفن های همراه را از انواع و اقسام محافظ ها بی نیاز سازد، چون یاقوت پس از الماس، سخت ترین ماده در جهان است؛ با این حال به نظر می رسد الماس علاوه بر سختی، مزایای دیگری را نیز به همراه می آورد.

موبایل هایی با شیشه الماس + عکس

به گزارشآی تابناک : «آدام کان» مدیرعامل شرکت «صنایع نیمه هادی آکان» که سابقه درخشانی در ساخت الماس صنعتی برای تجهیزات الکترونیکی دارد، می گوید شیشه الماس نه تنها استحکام و محافظت فوق العاده ای را ارائه می کند، بلکه صفحه نمایش حاصل از هر آنچه تاکنون ساخته ایم، شفاف تر خواهد بود.

در حال حاضر به خاطر تولید محدود، نمایشگرهای Mirage Diamond Glass این مجموعه تولیدی تنها به یک سازنده موبایل و یک شرکت ارائه دهنده گجت های پوشیدنی می رسد، و البته «کان» مجبور است تا حجم تولید را در همین سطح نگه دارد تا شرکت های طرف قرارداد بتوانند از این تکنولوژی به عنوان مزیت رقابتی در بازار و تبلیغات بهره گیرند.

کمپانی آکان هم اکنون بین 10 الی 30 میلیون شیشه الماس برای اسمارت فون و کمتر از یک میلیون قطعه را برای ابزارهای پوشیدنی می سازد، بنابراین استفاده از آنها فقط برای شرکت های کوچک و ارائه دهنده محصولات قیمتی ممکن است.

البته چالش بزرگ تری نیز پیش روی سازندگان وجود دارد؛ قیمت موبایل های مجهز به شیشه الماس به میزان قابل توجهی بیشتر از دیگر محصولات است. حتی HTC U Ultra که از شیشه یاقوت بهره می گیرد نزدیک به 920 دلار قیمت دارد.


موبایل هایی با شیشه الماس + عکس


با این حال برای افرادی که دائماً موبایل از دستشان می افتد و بارها به تعویض نمایشگر اقدام کرده اند، پرداخت این هزینه اضافه کاملاً معقول خواهد بود. به گفته «کان» استفاده از شیشه الماس و لایه محافظ گوریلا گلس، مقاومت نمایشگر تلفن همراه را بین 6 تا 10 برابر افزایش خواهد داد، ضمن اینکه قطعات الکترونیکی داخل دستگاه نیز در دمایی به مراتب پایین تر کار می کنند.

«کان» امیدوار است طی صحبت هایی که با تولیدکنندگان مطرح انجام داده، بتواند این تکنولوژی را در مقیاسی بزرگ تر و طبیعتاً با قیمت مناسب تر به دست مصرف کننده برساند، ضمن اینکه باید احتیاط کند تا به سرنوشت GT Advanced تأمین کننده شیشه یاقوت برای اپل دچار نشود.


موبایل هایی با شیشه الماس + عکس


منبع : جام جم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار