کد خبر: ۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - 2017 February 12
کمپانی گوگل در ایمیلی به تمامی توسعه دهندگان عنوان کرد که در صورت عدم رعایت قوانین مربوط به حفظ حریم خصوصی کاربران، اپلیکیشن های آن‌ها به طور کامل از فروشگاه اپلیکیشن این شرکت موسوم به پلی استور حذف خواهند شد.
پلی استور گوگل دستور حذف اپلیکیشن های زامبی را داد


به گزارش آی تابناک این خانه تکانی بزرگ قرار است از ماه آینده میلادی آغاز شود و شامل اپلیکیشن هایی خواهد شد که قوانین سیاست داده های کاربران (USER DATA POLICY) را نقض کنند. به گفته گوگل، برخی اپلیکیشن ها در هنگام نصب، اجازه دسترسی به دوربین، گالری، مخاطبین، میکروفون و غیره را از کاربر درخواست می کنند که اگر سیاست های حریم کاربری معتبری برای حفاظت از این اطلاعات در نظر گرفته نشود، می تواند مصداق بارز نقض حریم خصوصی افراد تلقی شود.

از این رو، گوگل در ایمیل خود به سازندگان اپلیکیشن ها در سراسر جهان از آن ها خواسته است تا لینکی را به صفحه حریم خصوصی معتبر در پلی استور و خود اپلیکیشن ایجاد و امکان دسترسی کاربران به این اطلاعات را فراهم کنند.


توسعه دهندگان تا 15 ماه مارس (25 اسفند) فرصت دارند تا اپلیکیشن های خود را مطابق با آن چه که گوگل در ایمیل خود به آن ها اشاره کرده است، بروزرسانی کنند در غیر این صورت اپلیکیشن آن ها از پلی استور حذف خواهد شد.

البته گوگل، راه جایگزینی را نیز برای آن دسته از توسعه دهندگانی که تمایلی به ایجاد چنین تغییراتی ندارند، ارائه کرده است. بدین صورت که می بایست درخواست دسترسی به برخی بخش ها و محتواهای موجود در دستگاه های هوشمند کاربران را حذف کنند.

گفته می شود که این تصمیم گوگل منجر به حذف هزاران اپلیکیشن از پلی استور خواهد شد چرا که توسعه دهندگان زیادی نه تنها دانش کافی در خصوص اعمال این تغییرات ندارند، بلکه حذف اپلیکیشن آن ها اهمیتی برایشان نخواهد داشت.

این اپلیکیشن ها که در اصطلاح به «اپلیکیشن های زامبی» نیز شهرت دارند، تعدادشان در پلی استور کم نیست و همین مسئله سبب شلوغی بیش از حد این فروشگاه اپلیکیشن برای کاربران شده است که با سیاست جدید گوگل، می توانیم شاهد یک خانه تکانی بزرگ در پلی استور باشیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار