کد خبر: ۶۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - 2017 February 12
کمپانی اپل در سه ماه پایانی سال 2016 و به دنبال انفجار گوشی های گلکسی نوت ۷، توانست پس از مدت ها عنوان برترین تولیدکننده گوشی های هوشمند در جهان را که چند سالی در اختیار کمپانی سامسونگ بود، از آن خود کند و به نظر می رسد که به راحتی قصد ندارد که این جایگاه را از دست دهد چرا که این شرکت، آستین هایش برای مجهز کردن آیفون 2017 خود به آخرین تکنولوژی های روز دنیا بالا زده است.
آیفون ۸ اپل با اسکنر عنبیه چشم خواهد آمد ؟


به گزارش آی تابناک  بر اساس گزارش منتشر شده در Digitimes، آیفون ۸ اپل علاوه بر برخورداری از نمایشگر OLED و تکنولوژی شارژ بی سیم، به اسکنر عنبیه چشم نیز مجهز خواهد بود. قابلیتی که پیش‌تر و برای اولین بار در اسمارت فون گلکسی نوت ۷ رویت شد اما از آن جایی که عمر این گوشی به دنیا نبود، قبل از آن که بتواند توجه خریداران گوشی های هوشمند در سراسر جهان را به خود جلب کند، از سطح بازار جمع آوری شد.

این قابلیت می تواند نه تنها برای آنلاک کردن و بالا بردن ضریب امنیتی گوشی مفید واقع شد، بلکه می تواند در استفاده راحت‌تر و سریع‌تر از سرویس هایی همچون پرداخت همراه اپل موسوم به اپل پِی نیز مورد استفاده قرار گیرد. گفتنی است اپل پیش‌تر ادعا کرده بود که تا سال 2018، هیچ تصمیم برای استفاده از اسکنر عنبیه چشم در اسمارت فون های خود ندارد اما شواهد از احتمال بکارگیری این قابلیت در گوشی های آیفون، زودتر از زمان اعلام شده خبر می دهند.

البته برخی تحلیلگران همانند مینگ-چی کو نیز پیش بینی کرده اند که اپل به جای استفاده از تکنولوژی اسکنر عنبیه چشم، از تکنولوژی تشخیص چهره در نسل بعدی گوشی های خود استفاده خواهد کرد. گفته می شود که آیفون 2017 اپل درسه مدل عرضه خواهد شد و هنوز مشخص نیست که آیا این قابلیت در هر سه مدل جای خواهد گرفت یا یکی از این مدل ها. در هر حال، چند ماهی تا رونمایی از آیفون های جدید فاصله داریم و باید منتظر ماند و دید که این شایعات تا چه اندازه به واقعیت تبدیل خواهند شد.


منبع : جام جم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار