تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - 2017 February 08
گروه‌ نظارت بر مصرف‌کنندگان شرکت فیسبوک به دلیل ضعف‌های موجود در تصمیم‌گیری و مدیریتی زاکربرگ، خواهان عزل وی از سمت ریاست هیئت مدیره این شرکت شدند.
چه کسانی خواهان عزل مارک زاکربرگ از فیس بوک هستند ؟


به گزارش آی تابناک :  طبق گزارش واشنگتن پست، حدود 1500 سهامدار شرکت فیسبوک نامه‌ای مبنی بر ضعف مدیریتی مارک زاکربرگ برنامه‌نویس و موسس شرکت فیسبوک نوشتند. گروه‌های نظارت بر مصرف‌کنندگان این شرکت نیز خواهان عزل زاکربرگ از سمت ریاست هیئت مدیره این شرکت هستند. آنها معتقدند که این شرکت زمانی موفق خواهد بود که قدرت بین مدیر اجرایی و اعضای هیئت مدیریت به صورت مساوی تقسیم شود و مدیر اجرایی باید در تصمیم گیری ها به صورت مستقل عمل کند و زاکربرگ در این تصمیم گیری‌ها مشکل دارد.

در ادامه شکایت های انجمن مصرف کنندگان آمده است که انتخاب مدیر مستقل اولین قدم برای استقرار هیئت مدیره در مسیر تحقق خواسته ها و منافع سهامداران شرکت فیسبوک است. به اعتقاد انها در این شبکه اجتماعی اخبار کذب بسیاری درحال نشر است و فیسبوک باید در این قبال مسئولیت پذیر باشد.

انجمن مصرف کنندگان در گزارش های خود آورده است که زاکربرگ به صدور سهام جدید تصمیم گرفته و از این طریق هر کدام از سهام‌داران که خود مارک زاکربرگ نیز جزو آنها است، دو سهام جدید دریافت خواهند کرد. به ظاهر هدف زاکربرگ از ارائه این سهام نیز ایجاد حجم تازه ای از سهام فیسبوک است تا با استفاده از آن بتواند وعده خود مبنی بر بخشش 99 درصدی از سهامش به سازمان های خیریه را عملی نماید.

فروش این مقدار سهام از طرف زاکربرگ حق دیگر مالکین را کاهش می دهد، اما این سهام های ایجاد شده جدید، به دلیل آن که از نوع سهام کلاس C هستند و به گونه ای است که حق رای اضافه ای را برای مالک در بر ندارند، زاکربرگ نیز هیچیک از اختیاراتش را با فروش این سهام از دست نخواهد داد.


منبع : YJC
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار