کد خبر: ۶۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - 2017 February 06
وزیر ارتباطات با اشاره به تفکیک هزینه‌ی ترافیک داخلی از خارجی، گفت میزان استفاده از محتویات ویدیویی در میان کاربران ایران افزایش یافته است.
کاربران ایرانی و علاقمندی به این محتوای اینترنتی !

به گزارش آی تابناک : وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد میزان استفاده از محتویات ویدیویی اینترنت در میان کاربران ایرانی افزایش یافته است و این به دلیل افزایش پهنای باند، کاهش تعرفه‌ی اینترنت و افتتاح شبکه ملی اطلاعات است.

محمود واعظی در مورد زمان اجرای تفکیک تعرفه‌ی ترافیک داخلی و خارجی گفت: «عملیات تفکیک ترافیک داخلی و خارجی انجام شده است و در حال استفاده توسط شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی اینترنت است. اما در مورد تفکیک تعرفه‌ی ترافیک پهنای باند داخلی و خارجی باید بدانید که این موضوع به دلیل تعیین قیمت به تعویق افتاد و ما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که تعرفه‌ی مصرف ترافیک داخلی باید نصف تعرفه‌ی مصرف ترافیک پهنای باند داخلی باشد.»

واعظی افزود: «این تفکیک تعرفه به‌زودی و پس از افتتاح فاز دوم شبکه‌ ملی اطلاعات توسط همه‌ی شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی اینترنت اجرا خواهد شد.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره‌ی اینکه «آیا اپراتورهای تلفن همراه نیز مکلف به اجرای تفکیک تعرفه هستند یا نه؟» گفت: «مصوبه‌‌ای که تصویب شده، برای همه‌ی ارائه‌دهندگان اینترنت لازم‌الاجرا است. حالا می‌خواهد این شرکت ارائه‌دهنده مخابرات، FCP یا اپراتور موبایل باشد. همه باید این مصوبه را اجرا کنند. ما به دنبال کاهش قیمت برای کاربران نهایی هستیم. این کاربران نهایی می‌توانند مردم، شرکت‌ها و سازمان‌ها باشند.»

محمود واعظی ادامه داد: «دقت داشته باشید که با کاهش قیمت، افزایش پهنای باند و افتتاح فاز اول شبکه ملی اطلاعات، میزان بازدید و استفاده از محتوای ویدیویی بسیار زیاد شده است. هم‌اکنون میزان استفاده از محتویات ویدیویی اینترنت در میان کاربران ایرانی از عکس و تصویر بیشتر و استفاده از عکس و تصویر از متن بیشتر شده است؛ در حالی که پیش از این، استفاده از ویدیو و تصویر در اینترنت برای بیشتر کاربران ممکن نبود. مردم باید به این نکته هم توجه کنند.»


منبع : زومیت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار