کد خبر: ۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - 2017 February 02
هکری که از آن سوی مرزها با هک‌ کردن قفل امنیتی رایانه سه شرکت تجاری ـ بازرگانی در شهر مشهد قصد اخاذی پنج میلیاردی داشت، ناکام ماند.
















به گزارش آی تابناک ، هفته گذشته مدیر یک شرکت تجاری ـ بازرگانی با حضور در پلیس فتای استان خراسان‌ رضوی از مرد اخاذی شکایت کرد.

وی به افسر تحقیق گفت: چند روز قبل هنگام بررسی رایانه شرکت متوجه شدم قفل امنیتی رایانه‌ام عمل نمی‌کند و مدام اخطارهای اینترنتی دریافت می‌کردم و دسترسی به داده‌های آن مقدور نبود. در ادامه، پیام‌های اینترنتی به دستم رسید مبنی بر این‌که برای حل مشکل رایانه‌ام، پولی به یک حساب از طریق بیت‌ کوین واریز کنم.

شاکی ادامه داد: به گمان این که این پیام‌ها جدی نیست و رایانه‌ام خراب شده و نیاز به تعمیر دارد، از مهندس شرکت خواستم تا آن را بررسی کند که وی اعلام کرد فردی اطلاعات مربوط به شرکت را که در رایانه‌ام ثبت شده بوده، هک کرده و رمز قفل امنیتی آن را تغییر داده است. احتمال دارد این اطلاعات توسط مرد هکر منتشر و اسرار شرکت برملا شود.

وی افزود: بعد از آن دوباره پیام‌های تهدیدآمیز اینترنتی از همان هکر دریافت کردم. او از من خواست پولی از طریق بیت‌کوین و اینترنتی به حسابش واریز کنم در غیر این صورت اطلاعات شرکتم را به رقیبانم می‌فروشد و مرا ورشکسته می‌کند. مرد هکر از من خواست یک میلیارد تومان تهیه و به حسابش واریز کنم. می‌ترسم اگر این پول واریز شود، او دوباره در صدد اخاذی از من باشد . در پی این شکایت بود که تحقیقات پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری این هکر آغاز شد تا این که در ادامه، مدیران دو شرکت تجاری ـ بازرگانی دیگر نیز با حضور در پلیس فتا، از یک هکر اخاذ شکایت کردند.

ماموران فتا با تحقیق از این دو شاکی هم متوجه شدند رمز قفل‌های امنیتی رایانه‌های شرکت‌هایشان از سوی فردی هک شده است. وی از آنها نیز خواسته بابت شکستن قفل امنیتی و دسترسی دوباره آنها به اطلاعاتشان، از طریق بیت‌کوین از یک میلیارد تا سه میلیارد تومان بپردازند.

ماموران فتا با بررسی موضوع متوجه شدند این سه شاکی در دام یک هکر گرفتار شده‌اند. جست وجوهای پلیس فتا در‌این‌باره ادامه داشت تا این که معلوم شد این هکر از آن سوی مرزها، به هک کردن اطلاعات و به دست آوردن قفل امنیتی اطلاعات رایانه مربوط به شرکت‌‌های شاکیان اقدام کرده است.

در ادامه ماموران فتا با اقدامات پیشگیرانه موفق شدند این هکر را در اجرای نقشه‌اش برای اخاذی‌‌های میلیاردی از این سه مدیر شرکت تجاری ـ بازرگانی ناکام بگذارند و به این ترتیب قفل امنیتی سه شرکت دوباره به رایانه‌ها بازگردانده شد .

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی دراین‌باره گفت : ضریب امنیتی رایانه‌هایتان را بالا ببرید. همیشه یک کپی از اطلاعات خود را در مکانی خارج از رایانه ثبت کنید تا در دسترس هک شدن قرار نگیرد.

وی افزود: از کلیک کردن روی بدافزارها و پیام‌های ناشناس دریافتی در پست‌های الکترونیک خودداری کنید. زیرا هکرها با ارسال این گونه پیام‌ها یا حتی فیلم و تصویر به پست‌های الکترونیک، طعمه‌ها را فریب داده و باعث می‌شوند افراد روی این موارد کلیک کرده و ناخواسته اطلاعاتشان سرقت و از آنها اخاذی و سوءاستفاده شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار