تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - 2017 January 31
پژو 2008 برای عرضه تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی شده است. اما این شاسی بلند شهری چه مشخصات فنی، قیمت و امکاناتی دارد؟

پژو 2008 مدل 2017، کراس اوور مجهز به بهترین موتور سال


به گزارش آی تابناکپژو 2008 به عنوان اولین محصول مونتاژ شده در شرکت سرمایه‌گذاری مشترک ایران‌خودرو و پژو یا همان شرکت ایکاپ است. این خودرو به‌عنوان اولین کراس اوور شرکت پژو در ایران شناخته خواهد شد. پژو ۲۰۰۸ را می‌توان اولین محصول مونتاژ داخلی بعد از  برجام دانست که حاصل قرارداد ایران‌خودرو و پژو است.

شاسی‌بلند‌ها در سال‌های گذشته با توجه به استقبال مردم و استفاده بیشتر در شهر به دو دسته تقسیم شدند. دسته اول کراس اوورها هستند. کراس‌اوورها در اصل مدل جمع و جورتری از شاسی‌بلندها هستند که با حجم داخلی کمتر، به پیشرانه‌ی کم‌مصرف‌تر و البته ضعیف‌تری نیز مجهز هستند و قابلیت‌های چندانی در بخش آفرود ندارند. هیوندای توسان و کیا اسپرتیج دو نمونه معروف از این دسته از خودروها در بازار در کشورمان هستند. دسته دوم SUV هستند که به فضای کابین بزرگ و پیشرانه‌ی توانمند‌تری مجهز شده‌اند. تویوتا لندکروزر، هیوندای سانتا‌فه و کیا سورنتو چند نمونه از خودروهای شاسی‌بلند مطرح در کشورمان هستند. 

پژو 2008 مدل 2017، کراس اوور مجهز به بهترین موتور سال

امکانات رفاهی پژو 2008

پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ از امکانات رفاهی نسبتا مناسبی استفاده می‌کند. این امکانات به دو بخش تقسیم می‌شوند؛ برخی از آن‌ها در تمامی تیپ‌های پژو ۲۰۰۸ ارائه می‌شود. این امکانات عبارتند از کروز کنترل، صندلی الکترونیکی راننده، کنترل ارتفاع صندلی راننده، سوکت برق ۱۲ ولتی، پورت‌های USB و ۳.۵ میلی‌متری، بلوتوث، ۶ اسپیکر (۲ عدد جلو، ۲ عدد عقب و ۲ توییتر)، کامپیوتر سفری، باربند، قفل مرکزی، نمایشگر وضعیت دنده، دماسنج، سانروف و چراغ رانندگی در روز.

پژو 2008 مدل 2017، کراس اوور مجهز به بهترین موتور سال

مشخصات فنی پژو 2008

پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ در ۸ نسخه‌ مختلف تولید می‌شود که به دو دسته‌ی بنزینی و دیزلی تقسیم می‌شوند. ۳ نسخه از پژو ۲۰۰۸ دیزلی و ۵ نسخه‌ی دیگر بنزینی هستند. نسخه‌های دیزلی پژو ۲۰۰۸ توان خروجی ۷۵ تا ۱۲۰ اسب بخار دارند؛ اما انواع بنزینی پژو ۲۰۰۸ همگی از پیشرانه‌های PureTech با حجم ۱۲۰۰ سی‌سی بهره می‌برند و دیگر اثری از نمونه‌ی VTi در این خودرو نیست. 

پژو 2008 مدل 2017، کراس اوور مجهز به بهترین موتور سال

ایمنی پژو 2008

موسسه تست تصادف اتحادیه اروپا هنوز اطلاعاتی در مورد ایمنی پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ اعلام نکرده است؛ اما نسخه‌ی قبلی این خودرو در سال ۲۰۱۳ توانست ۵ ستاره ایمنی از این مؤسسه دریافت کند. کراس‌اوور پژو ۲۰۰۸ در تجهیزات ایمنی از سیستم‌های کمکی راننده ABS، EBFD،EBA استفاده کرده است و می‌توان در این بخش به فقدان TCS اشاره کرد که می‌تواند از نقاط ضعف یک کراس اوور به شمار برود.

پژو 2008 مدل 2017، کراس اوور مجهز به بهترین موتور سال

قیمت پژو 2008

پژو، کراس‌اوور ۲۰۰۸ را با برچسب قیمت ۱۶ الی ۲۴ هزار دلار (بدون احتساب مالیات و بیمه) عرضه می‌کند. البته مدیرعامل ایران خودرو در مصاحبه‌ای قیمت پژو ۲۰۰۸ تولید ایکاپ را ۷۷ میلیون تومان اعلام کرده بود.


منبع : زومیت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار