تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۵ دی ۱۳۹۵ - 2017 January 04
سامسونگ در نمایشگاه CES امسال، تلویزیون‌های OLED با رزولوشن 4K و پشتیبانی از فناوری کوانتوم دات را معرفی کرد.
سامسونگ تلویزیون OLED 4K خود را با فناوری کوانتوم دات به نمایش در آورد

ال‌جی از چند سال پیش روی تولید انبوه پنل‌های OLED و عرضه‌ی تلویزیون‌های OLED تمرکز کرد. سامسونگ در عوض توسعه‌ی پنل‌های LCD و فناوری SUHD را دنبال کرد، اما همه می‌دانیم که آینده تلویزیون‌ها، OLED خواهد بود. در همین راستا، سامسونگ امروز در نمایشگاه CES از نسل جدید تلویزیون‌های OLED 4K TV خود رونمایی کرد، که از فناوری کوانتوم دات پشتیبانی می‌کنند. این تلویزیون قادر هستند رنگ‌ها را جذاب و تصاویر را بسیار روشن و زنده نمایش دهند. 

به گزارش آی تابناک : سامسونگ تلویزیون‌های OLED خود را در سری‌های Q9، Q8 و Q7 عرضه خواهد کرد که ظاهرا همگی از فناوری کوانتوم دات پشتیبانی می‌کنند. پشتیبانی از این فناوری به معنی نمایش بیش از یک میلیارد رنگ است که برای پخش تصاویر HDR ضروری است. سامسونگ می‌گوید پنل‌های OLED تلویزیون‌های این شرکت قادر هستند ۹۹ درصد از طیف رنگی استاندارد DCI-P3 را پوشش دهند. فضای رنگی DCI-P3، استانداردی برای صنعت فیلم‌های سینمایی است. به این ترتیب تلویزیون‌های OLED سامسونگ قادر خواهند بود طیف رنگ‌های مختلف را از تیره تا روشن پوشش دهند. اکثر تلویزیون‌ها وقتی شدت روشنایی افزایش پیدا می‌کند، دقت آن‌ها در نمایش صحیح رنگ‌ها کاسته می‌شود؛ اما پنل‌های جدید OLED سامسونگ می‌توانند در شدت روشنایی متفاوت رنگ‌ها را دقیق و صحیح نمایش دهند. 

Samsung OLED 4K Quantom Dot

از نظر شدت روشنایی، پنل‌های به‌کاررفته در تلویزیون‌های OLED سامسونگ قادر هستند به حداکثر شدت روشنایی ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نیت برسند که استفاده از این تلویزیون‌ها در محیط‌های پرنور را نیز میسر می‌کند. برای مقایسه، جالب است بدانید تلویزیون‌های SUHD سال گذشته سامسونگ شدت روشنایی حداکثری ۱۰۰۰ نیت داشتند. پشتیبانی از فناوری کوانتوم دات باعث می‌شود کنتراست تصویر بی‌نهایت در کنار مشکی عمیق ارائه شود. 

تمام تلویزیون‌های OLED سامسونگ از طریق یک درگاه مخفی و به واسطه‌ی کابل اپتیک به جعبه‌ی خارجی متصل می‌شوند که درگاه‌های ورودی و خروجی از طریق آن در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. کابل برق در نظر گرفته‌شده برای این تلویزیون‌ها نیز بسیار باریک است. جدا کردن درگاه‌های ورودی و خروجی باعث می‌شود زیبایی تلویزیون حفظ شود. 

سامسونگ تلویزیون‌های OLED خود را به شکلی طراحی کرده است که بتوان آن‌ها را بدون فاصله به دیوار متصل کرد تا به لطف بدنه‌ی فوق‌العاده باریک، تلویزیون‌ها مانند یک تابلو یا بخشی از دیوار به نظر برسند. سامسونگ در واقع مانت مربوط به نصب تلویزیون روی دیوار را با بدنه‌ی تلویزیون یکپارچه کرده است.

هنوز اطلاعی از زمان عرضه و قیمت تلویزیون‌های OLED سامسونگ نداریم.

منبع:زومیت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار