تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۵ - 2017 January 02
رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی از کشف 95 درصدی جرائم استانی در حوزه فضای مجازی طی 9 ماهه امسال خبر داد.
کشف 95 درصد جرائم استانی در حوزه فضای مجازی طی ۹ ماهه اخیر


به گزارش آی تابناک : سرهنگ محسن محمودی در تشریح این خبر اظهار داشت: فضای مجازی یک سری واقعیت‌های ناملموس اما قابل کنترل هستند که این فضا را نباید سیاه سیاه و سفید سفید ببینیم بلکه خاکستری رنگ است که هم فرصت است و هم تهدید، لذا پلیس فتا در راستای ایجاد امنیت کاربران وظایفی دارد که برابر وظایف ذاتی خود آن‌ها را انجام می‌دهد.

این مقام انتظامی افزود: عمده ترین جرائم فضای مجازی در استان شامل هتک حیثیت و نشر اکاذیب، برداشت اینترنتی غیر مجاز و مزاحمت اینترنتی و کلاهبرداری‌های رایانه ای است.

وی ادامه داد: در حوزه فضای مجازی نزدیک به 95 درصد جرائم استانی کشف که در بازه 9 ماهه نسبت به سال قبل است و این نوید بخش آن است که مردم باید به پلیس فتا اعتماد کنند.

سرهنگ محمودی تصریح کرد: به کاربران فضای مجازی توصیه می‌کنیم، از حضور جوانان در سایت‌های شرط بندی یا وب گردی‌های که در بعضی از کانال‌های اجتماعی که محتوای مجرمانه دارد، پرهیز کنند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: از همه شهروندان درخواست می‌شود، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در فضای مجازی با رفتارهای آگاهانه خود نهادینه کنند، واقعا اگر با حضور در فضای مجازی یک سری محتوای مجرمانه را مشاهده می‌کنند و در شبکه‌های اجتماعی که حضور داریم می‌توانیم با یک نوشته در آن کانال همه کسانی که در آن حضور دارند با امر به معرف و نهی از منکر تا بعضی نوشته‌ها یا تصاویر که احتمال دارد باعث گمراهی اعضای خانواده خودمان نیز شود، پرهیز کنیم تا با ایجاد فضای امن بتوانیم به نحوه شایسته و بهینه استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: کاربران در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری، به پلیس فتا مراجعه و مشکل خود را با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند و یا با شماره‌های 2188603 و 2188756 ،110 موضوع را به پلیس اطلاع و در صورت هر گونه پیشنهاد و انتقاد از پلیس فتا با شماره 197 تماس حاصل کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار