کد خبر: ۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۰۹ دی ۱۳۹۵ - 2016 December 29
ایستگاه فضایی چین

مقامات چینی اعلام کردند یک برنامه بلند پروازانه برای ارسال یک کاوشگر به سمت دور ماه در سال ۲۰۱۸ دارند و افزودند که اولین مریخ نورد این کشور را تا سال ۲۰۲۰ پرتاب کنند.

به گزارش آی تابناک : این اخبار چند ماه پس از این که دو فضانورد چینی با موفقیت ۳۰ روز را در ایستگاه فضایی Tiangong 2 این کشور گذراندند، اعلام شد.

مقامات روز سه شنبه اعلام کردند "برای اکتشاف کیهان بزرگ، پیشرفت در صنایع فضایی، و تبدیل چین به یک مرکز فضایی قدرتمند، رویایی است که ما پیگیر آن هستیم.”

برنامه های اخیر چین چندان خوب پیش نرفته اند، بزرگ‌ترین وقفه اوایل امسال رخ داد، زمانی که چین کنترل نمونه اولیه ایستگاه فضایی خود یعنی Tiangong 1 را از دست داد. این پایگاه انتظار می رود در سال ۲۰۱۷ وارد جو زمین شود.

چین با پرتاب موفقیت آمیز Tiangong 2 تبدیل به سومین کشور روی زمین شد که توانست ماموریت فضایی را با خدمه انجام دهد. این کشور به دلایل هشدارهای نظامی اجازه استفاده از ایستگاه فضایی بین المللی را ندارد.

اعلام برنامه های جدید برای پرتاب کاوشگر به ماه و مریخ نشان می‌دهد که چین در حال تلاش برای رسیدن به آمریکا و روسیه در صنایع فضایی است.

برخی متخصصین بر این باورند که کاوشگر ماه اولین قدم برای چین است که عاقبت بتواند به آنجا فضانورد ارسال کند، هرچند به طور رسمی هنوز چیزی در مورد آن اعلام نشده است. از زمانی که اولین بار در سال ۱۹۵۹ از سمت دیگر ماه عکس برداری شد، دیگر هیچ کاوشگری در آنجا فرود نیامده است.

رئیس اکتشافات ماه چین، لیو ژیژونگ گفت "کاوشگر Chang’e-4 یک فرود نرم روی ماه خواهد داشت و به گشت زنی می‌پردازد. اجرای ماموریت Chang’e-4 به کشور ما کمک کرده است تا قدم بزرگی در اکتشافات ماه بردارد.”

چین در حال حاضر بر روی ماه متمرکز است. آژانس فضایی Chang’e-3 را در سال ۲۰۱۳ به ماه فرستاد، که تبدیل به اولین آژانس در ۴۰ سال گذشته شد که فرود نرم بر سطح ماه داشته است.

تنها زمان خواهد گفت آیا چین برنامه های خود را دنبال خواهد کرد یا خیر، اما اگر آن را تکمیل کند، اولین کشور خواهد بود که کاوشگر فرود نرم در آن‌سوی ماه دارد.

منبع:کلیک


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار