کد خبر: ۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۵ - 2016 December 28
استفاده از آمازون اکو برای تشخیص قاتل


به گزارش آی تابناک : اداره پلیس Bentonville ایالت Arkansas ازشرکت آمازون خواسته که در پرده برداری از یک پرونده قتل با آنها همکاری کند. این پرونده که ابتدا توسط Theinformation کشف شد، به سال 2015 برمی‌گردد و نشان می‌دهد که دستگاه‌های هوشمند تا چه اندازه می‌توانند در تحقیقات جنایی آینده نقش مهمی ایفا کنند.

James Andrew Bates پس از اینکه در نوامبر 2015 جنازه شخصی به نام Victor Collins در جکوزی منزل او پیدا شد، متهم به قتل درجه یک گردید. Bates چند وسیله هوشمند و متصل را در اختیار داشته، از جمله ترموستات Nest، سیستم هشدار Honeywell و یک دستگاه Echo متعلق به شرکت آمازون. در طول مراحل تحقیقات، اداره پلیس حکمی را به آمازون ابلاغ کرد و طی آن از آمازون خواسته  که اطلاعات اسپیکر Echo اقای Bates را به شکل صوتی و متنی در اختیار پلیس قرار دهد. همچنین پلیس به دنبال اطلاعات شخصی بیشتری درباره متهم از جمله اطلاعات اکانت و تاریخچه خریدها و صورتحساب‌های او است.

آمازون هنوزاطلاعاتی که اسپیکر Echo متهم به سرورهای شرکت فرستاده را فاش نکرده است، با این حال اطلاعات اکانت و تاریخچه خریدهای Bates را در اختیار پلیس قرار داده است. با این وجود، پلیس اسپیکر Echo متهم را ضبط و اطلاعات ان را استخراج کرد. اسناد دادگاه هنوز مشخص نکرده که دیتای استخراج شده از اسپیکر اکو متهم دقیقا چه نوع اطلاعاتی بوده‌ است. در یکی از حکم‌های تفتیش آمده که پلیس معتقد است که توانسته فایل‌های صوتی ضبط شده، متن‌ها و دیگر دیتاهای موجود بر روی دستگاه را استخراج کند. همانطور که می‌دانید اکو نوعی فضای ذخیره سازی داخلی دارد که پلیس به آنها دسترسی پیدا کرده است. ما از شرکت آمازون به منظور شفاف سازی اینکه اسپیکر اکو چه اطلاعاتی را ممکن است در اختیار پلیس قرار داده باشد، سوالاتی را مطرح کردیم اما هنوز پاسخی از آنها دریافت نکرده‌ایم.

احتمالا تا زمانی که پرونده دوباره دردادگاه به جریان نیافتاده سرنخ جدیدی ازاطلاعات استخراج شده از دیتای این دستگاه به دست نخواهیم آورد. اما مهم‌ترین دستاورد ما از این جریان این است که دستگاه‌های هوشمند در حال تبدیل شدن به یکی از ضرورت‌ها در تحقیقات پلیسی هستند. آمازون می‌گوید که اکو تنها زمانی که کلمات مخصوص بیدار کردن مانند Alexa به زبان آورده شود، صداهای اطراف را ضبط می‌کند و این یعنی اکو همواره برای شنیدن کلمه مخصوص بیدار سازی، گوش به زنگ و در حال شنیدن صداهای اطراف است.

برای اثبات اینکه آمازون از تمام دستوراتی که کاربران به اکو داده‌اند با خبر است یا نه، کافی است که بدانید اکو قادر است تمامی دستوراتی که کاربران به او داده‌اند را پخش مجدد کند. برای جلوگیری از ورود این دستگاه به حریم خصوصی نیز کلید فیزیکی به منظور خاموش کردن میکروفون بر روی این دستگاه تعبیه شده. بنابراین اگر قصد ارتکاب قتل داشتید لطفا این دکمه را فشار دهید! ولی از شوخی گذشته لطفا کسی را به قتل نرسانید!

منبع:ای تی ایران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار