بازار کالاهای فناوری اطلاعات در چند روز اخیر تحت تاثیر نوسان نرخ ارز قرارگرفت و قیمت برخی از این کالاها افزایش داشت.

به گزارش آی تابناک : سیدمهدی میرمهدی کمیجانی، رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران از افزایش قیمت برخی کالاهای فناوری اطلاعات (آی تیIT) در بازار به دلیل بروز نوسان در نرخ ارز خبر داد.

وی  با اشاره به این که بیشتر کالاهای آی تی وارداتی هستند و با ارز خریداری می شود، گفت: بروز هر گونه نوسان در بازار ارز کشور بر روی بسیاری از کالاها اثر گذار است و کالاهای آی تی نیز از این نوسان مصون نیستند.

 کمیجانی مدعی شد: افزایش نرخ ارز سبب شده امروز کسانی که با نرخ هفته پیش ثبت سفارش کرده و کالا وارد کرده اند متحمل ضررو زیان فراوان شوند.

رییس اتحادیه فناوران رایانه اظهار داشت که  با نوسان نرخ ارز در بازار، کالاهای آی تی نزدیک به ۵ درصد نسبت به قبل با افزایش قیمت مواجه شده اند.

چندی پیش بازرس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران نیز از افزایش ۱۰ تا ۱۵درصدی قیمت انواع گوشی تلفن همراه در بازار تهران ناشی از نوسان های نرخ ارز خبر داد.

میثم دادخواه اظهار داشته بود که  نوسان های بازار ارز اثر مستقیم و لحظه ای بر روی بازار گوشی تلفن همراه دارد.

ایشان عنوان کرده بودند که اکنون قیمت انواع گوشی تلفن همراه نسبت به یک ماه قبل از نوسان ۱۰تا ۱۵ درصدی برخوردار شده است و هر قدر نوسان بازار ارز تداوم داشته باشد، قیمت در بازار گوشی هم بی ثبات می شود.

اتحادیه طلا، جواهر وسکه تهران آخرین قیمت دلار در معاملات بازار آزاد روز گذشته (دوشنبه) را ۴۱ هزار و ۲۶۰ ریال(۴۱۲۶ تومان) اعلام کرده است.

«محمدباقر نوبخت» رییس سازمان برنامه و بودجه نیز روز گذشته در حاشیه مراسم اختتامیه سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵ در گفت وگو با خبرنگاران ابراز امیدواری کرد نرخ ارز کاهش یابد.

نوبخت گفته بود، افزایش نرخ برابری دلار در مقابل ریال در اقتصاد ما مضر است. این ارقام با هر انگیزه ای که شناخته شده گویای قدرت خرید ملی است. دولت از این که نرخ ارز در یک روز ۱۰۰ تومان افزایش یابد، راضی نیست و همکاران ما در بانک مرکزی از همه ابزارها با منطق اقتصادی نسبت به تعدیل و واقعی کردن نرخ ارز تلاش می کنند.

منبع:کلیک

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار