کد خبر: ۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 20
دوربین جدید شرکت Impossible Project علاوه بر امکان استفاده از فیلم های پولاروید، دارای قدرت پردازش دیجیتال تصاویر است.
دوربین پولاروید I-1 ، تلفیقی از گذشته و حال

به گزارش آی تابناک : دوربین های چاپ فوری عکس یا پولاروید از دهه ۱۹۴۰ به بازار معرفی شدند، ولی دوران اوج آن ها را می توان دهه های ۶۰، ۷۰ و ۸۰ میلادی دانست.

دوربین های دیجیتال و گوشی های هوشمند را می توان عامل اصلی از بین رفتن دوربین های پولاروید دانست، اما با این حال گروهی از علاقه مندان در سال ۲۰۱۰ اقدام به تاسیس شرکتی به نام Impossible Project کرده و به تولید این گونه دوربین ها ادامه دادند.

روز دوشنبه در کنفرانس سالانه تجارت بلومبرگ، شرکت Impossible Project از یک دوربین سبک پولاروید جدید به نام I-1  رونمایی کرد. این دوربین باز تولید یک دوربین قدیمی نیست، بلکه می توان آن را یک باز طراحی از دوربین های پولاروید و با قابلیت های دیجیتال دانست.

مهمترین ویژگی دوربین های پولاروید، یعنی قابلیت چاپ فوری عکس ها روی فیلم ها پولاروید به صورت زنده و آنی هنوز دست نخورده باقی مانده است. این دوربین دارای ظاهری فانتزی است و از قابلیت تنظیم خودکار حلقه فلش و فوکوس خودکار بهره می برد. اما این تمام ماجرا نیست و باید بدانید که این دوربین دارای یک اپلیکیشن اختصاصی برای iOS نیز هست.

این دوربین به خودی خود بسیار ساده است. این دستگاه دارای باتری های قابل شارژ بوده (دوربین های پولاروید قدیمی در هر بسته فیلم یک باتری داشت) و از دکمه های بسیار کمی برخوردار است. با اتصال دوربین به دستگاه های اپل از طریق بلوتوث می توانید دسترسی کاملی به تنظیمات دوربین داشته باشید و فلش، سرعت شاتر و دیافراگم را به صورت دستی تنظیم کنید. همچنین می توان از افکت هایی مانند double exposure نیز بهره برد.

دوربین I-1 در دهم ماه می عرضه شده و قیمتی معدل ۲۹۹ دلار خواهد داشت. با این قیمت این دوربین به طور عمده می تواند نظر علاقه مندان این سبک دوربین و هنرمندان را جلب کند، به ویژه با در نظر گرفتن قیمت ۲۴ دلاری فیلم های ۸ تایی دوربین های پولاروید.

پولاروید ممکن است قدیمی شده باشد، ولی هنوز هم مشتریان خاص خودش را دارد چرا که چاپ کردن واقعی تصاویر روی کاغذ لذتی دارد که هرگز نمی توان آن را با دوربین های دیجیتال و حافظه های سیاه چاله مانند آن ها تجربه کرد.

منبع: کلیک

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار