کد خبر: ۶۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 14
روز گذشته درخبرها خواندیم که اپل بالاخره iOS 10.2 را برای گوشی های آیفون خود عرضه کرد تا کاربرانی که از عملکرد باتری و باگ های دیگر نسخه قبلی شکایت داشتند، دیگر ناراحت نباشند
به گزارش آی تابناک:اما امروز این شرکت کوپرتینویی، کاربران مک بوک پروی خود را هم خوشحال کرده و به روز رسانی جدیدی برای سیستم عامل این دستگاه ها، موسوم به MacOS Sierra عرضه کرده است.

احتمالاً می دانید که از زمان عرضه مک بوک پروهای 2016 اپل، این محصول نتوانسته رضایت تعدادی از کاربرانش را به دست آورد. برخی از دارندگان مدل 15 اینچی مک بوک پرو و حتی تعدادی از دارندگان مدل های 13 اینچی آن، از وجود مشکل در چیپ گرافیک این نوت بوک ها گلایه داشته اند. پس از آن نیز تعدادی از افرادی که مک بوک پروهای جدید مجهز به تاچ بار را خریداری کردند، مدعی شدند که عمر باتری این لپ تاپ ها از آنچه گفته شده، کمتر است.

نسخه جدید MacOS Sierra، یعنی 10.12.2، شامل بهبودی های زیادی می شود؛ از جمله برطرف شدن مشکلات گرافیکی مک بوک پرو، حذف نمایش زمان باقی مانده برای باتری و اعمال تغییراتی در راه اندازی و تجربه استفاده از iCloud Desktop و Documents؛ امکانی که به کاربران به هنگام حذف فایل ها از دسکتاپشان در زمانیکه همگام سازی iCloud فعال بوده، هشدار می داد.

در زیر به هرکدام از این بهبودی ها اشاره ای کوتاه می کنیم.

حل مشکل عمر باتری

اولین تغییری که کاربران MacOS Sierra در نسخه جدید آن احساس خواهند کرد، حذف شدن زمان باقی مانده از باتری است که در منوی مک بوک پروهای جدید مشاهده می شد. همان طور که گفتیم، کاربران زیادی از این موضوع شکایت داشتند که چرا زمان باقی مانده از باتری دستگاهشان هیچ گاه درست نبوده و همواره لپ تاپشان زودتر خاموش می شود. به همین دلیل اپل تصمیم گرفته تا با حذف این مورد، مشکل را تا حدودی برطرف کند. برخی معتقدند که مشکلات باتری در مک بوک پروهای جدید می تواند به استفاده از نوع دیگری از کارت گرافیک در این محصول اپل مربوط باشد. چرا که مک بوک پروی قبلی این شرکت از پردازنده گرافیکی اینتل بهره مند بود، اما مدل های امسال به GPU قدرتمند AMD Radeon مجهز هستند.
 
مشکل مک بوک پروها برطرف می شود

حل مشکل گرافیک

یکی دیگر از تغییرات مهم در نسخه جدید سیستم عامل مورد بحث، مربوط به مشکلات گرافیکی مک بوک پروهای جدید می شود. در اغلب گزارش هایی که از سوی کاربران شاکی از این مشکل مطرح شده است، می توان به مواردی همچون نمایش الگوهای رنگی و بر هم خوردن تعادل رنگ نمایشگر اشاره کرد. با وجود این که برخی عنوان کرده بودند این یک مشکل سخت افزاری است، اما اپل ثابت کرد که با یک آپدیت نرم افزاری می تواند آن را برطرف کند.

حل مشکلات iCloud

تغییر اساسی دیگر، مربوط به متنی می شود که پیش تر به هنگام همگام سازی یا سینک شدن iCloud، باعث گمراهی کاربران می شد. اکنون این مشکل برطرف شده و کاربران در فرآیند سینک شدن آیکلاد، دیگر احساس خطر نخواهند کرد.

منبع : وب سایت تک شات

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار