کد خبر: ۶۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 13
پیشرفت های چشمگیر در عرصه هوش مصنوعی ما را به این باور نزدیک تر ساخته که زمان تولید انسان های رباتیک فرا رسیده است. تازه ترین نوآوری در این زمینه، ربات های نرم هستند.
دانشمندان دست رباتیک با قدرت لامسه تولید کردند

به گزارش آی تابناک
:پژوهشگران دانشگاه کرنل طی هفته جاری مقاله ای را منتشر کرده اند که به معرفی پیشرفت ها در ساخت دست مکانیکی و شبیه ساختن آن به حس لامسه انسان می پردازد. این دست مصنوعی که "ربات نرم" لقب گرفته حتی می تواند رسیده ترین گوجه فرنگی را از میان سه مورد تشخیص دهد.
دانشمندان دست رباتیک با قدرت لامسه تولید کردند

ظهور لیتوگرافی نرم و چاپ سه بعدی طی بیست سال اخیر به دانشمندان حوزه رباتیک این امکان را داده تا به سادگی حسگرهایی را تولید کنند که می توان از آنها در ربات های نرم استفاده کرد. امواج اپتیکی راهنما برای حس کردن تغییرات نوری بکار می روند و به این ترتیب، نیاز به ماده های سنگینی که الکتریسیته را در بخش های مختلف دست انتقال می دهند از بین می رود. اکنون، تنها به موادی با قابلیت انتقال نور نیاز است.

ربات نرم از نوعی از بادکنک که شکلی شبیه به دست انسان دارد و امواج راهنما در داخل آن تعبیه شده استفاده می کند.
امواج راهنمای اپتیکی با قابلیت کشسانی و شامل چراغ های LED درست در انگشت های پنوماتیک قرار گرفته اند و قابلیت حس کردن را به آنها می دهند. وقتی این انگشت ها باز شوند، بر میزان نور وارد شده به دستگاه تاثیر می گذارند. این تغییرات توسط حسگر نور سنجیده می شود. سیم های نوری داخلی عملکردی شبیه به عصب ها دارند.

این دست از موتورها برای به حرکت درآوردن مفاصل استفاده نمی کند. این دست دارای حسگرهای زیادی است، چه در سطح و چه در داخل. رباتیک نرم امکان تولید دست نرمی که شباهت بیشتری به دست انسان دارد را فراهم می کند.

همانطور که در آزمون گوجه فرنگی می بینید، این فناوری در صنایع تولیدی کاربرد دارد. در حال حاضر نیز از ربات ها برای بسته بندی اشیاء شکستنی استفاده می شود. اما دانشمندان امیدوارند در آینده اعضای مصنوعی بدن با قابلیت فرمان برداری از مغز انسان تولید کنند. تا تحقق این رویا هنوز راه درازی در پیش است.

منبع: تک شات

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار