تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 13
پاورشل مایکروسافت که ابزاری قدرتمند برای متخصصان حوزه فناوری اطلاعات محسوب می شود به تازه ترین ابزار انتشار بدافزار در دنیای مجازی مبدل شده است.
پاورشل مایکروسافت هدف حملات سایبری قرار گرفت

به گزارش آی تابناک:
مایکروسافت ابزار PowerShell را برای خودکار کردن عمل مدیریت و پیکربندی سیستم عامل ویندوز توسعه داده است. ابزار قدرتمند PowerShell مبنی بر .Net Framework است و شامل یک رابط کاربری خط فرمان و یک زبان Script است.

اولین نسخه PowerShell در ماه نوامبر سال 2006 برای ویندوز XP و ویندوز Server 2003 و ویندوز Vista منتشر شد. و آخرین نسخه PowerShell 5.0 با ویندوز 10 ارائه شد.

در اصل مایکروسافت، PowerShell ویندوز را به عنوان یک ابزار کمک کننده برای افزایش سرعت در حل مشکلات، و خودکار نمودن انجام تنظیمات سیستم عامل ویندوز ارائه کرده است. مثلا شما میتوانید با استفاده از PowerShell کلیه USB های متصل به کامپیوتر های شبکه را مشاهده کنید.

حالا این ابزار مفید و قدرتمند توسط جنایتکاران آنلاین برای انتشار انواع بدافزار مورد استفاده قرار گرفته است. شرکت امنیتی سمانتک با تحلیل کدهای مخرب توزیع شده در پاورشل می گوید تعداد تهدیدها در این محیط روز به روز در حال افزایش است و شرکت های تجاری که از پاورشل به طور گسترده استفاده می کنند باید مراقب این موضوع باشند.

بخش عمده اسکریپت های آلوده پاورشل مربوط به برنامه آفیس بوده اند و هدف از نگارش آنها اجرای کدهای مخرب بر روی رایانه ها و انتشار بدافزارها در کل اینترنت بوده است.

سه مورد از بدافزارهای منتشر شده از این طریق W97M.Downloader، Trojan.Kotver  و JS.Downloader نام دارند که در مجموع حدود 16 درصد از آلودگی های پاورشل را به خود اختصاص داده اند.

سمانتک می گوید در شش ماه گذشته هر روز به طور متوسط بیش از 466 هزار ایمیل حاوی کدهای مخرب جاوااسکریپت منتشر شده از این طریق را بلوکه کرده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار