کد خبر: ۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 12
یکی از اپلیکیشن‌های ایرانی به مدت طولانی، در رده ۱۰ اپلیکیشن برتر اپ‌استور اپل قرار داشت. سهم اپلیکیشن‌های موبایل برای ۷۰‌ میلیون مشترک ایرانی تلفن همراه روزبه‌روز در حال افزایش است.
به گزارش آی تابناک: رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران می‌گوید: بیش از ۱۲۰‌ هزار اپلیکیشن موبایلی فارسی در کشور تولید شده است.

به گفته نصرالله جهانگرد، اگرچه تمامی این اپلیکیشن‌ها ارزش اقتصادی بالایی نداشته‌اند، اما اپلیکیشن‌هایی نیز بوده‌اند که توانسته‌اند موفقیت‌های بسیاری کسب کنند. حتی یکی از اپلیکیشن‌های ایرانی به مدت طولانی، در رده ۱۰ اپلیکیشن برتر اپ‌استور اپل قرار داشت.

سهم اپلیکیشن‌های موبایل برای ۷۰‌ میلیون مشترک ایرانی تلفن همراه روزبه‌روز در حال افزایش است. درهمین‌حال بازار فروشگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات نرم‌افزاری تلفن همراه در کشور به حدی پررونق است که براساس آخرین اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۱۰ درصد پهنای باند کل کشور را این فروشگاه‌های نرم‌افزاری به خود اختصاص داده‌اند. کافه‌بازار، سیبچه، کندو، مای کیت و پارس هاب از جمله این سایت‌ها هستند که کاربران ایرانی می‌توانند با مراجعه به آنها نیازهای خود را برطرف کنند.

البته استقبال کاربران گوشی‌های هوشمند موبایل در ایران از بازارچه سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS نشان می‌دهد که اغلب این کاربران نرم‌افزارهای کاربردی رایگان شبکه‌های اجتماعی را دانلود کرده‌اند.

 بررسی‌های صورت‌گرفته از استفاده کاربران ایرانی از نرم‌افزارهای کاربردی موبایل نشان می‌دهد که بالغ بر ۸۰ درصد کاربران ایرانی سیستم‌عامل‌های اندروید از فروشگاه کافه‌بازار برای خرید نرم‌افزارهای خود کمک می‌گیرند. پیش از این خبرگزاری مهر در گزارشی از سهم سیستم‌عامل iOS نوشته بود: «‌سهم فروشگاه نرم‌افزاری سیبچه نیز برای کاربران سیستم‌عامل اپل iOS بیشتر از فروشگاه‌های مشابه به نظر می‌آید و با وجودی که آماری از شمار کاربران اپل در ایران وجود ندارد، اما به اعتقاد فعالان، شمار کاربران اپل از بارگذاری این برنامه‌های کاربردی به بیش از ۳۰۰‌ هزار نفر می‌رسد که با احتساب شمار مشترکان برنامه‌های کاربردی اندروید، به نظر می‌رسد بالغ بر ١,٥ میلیون ایرانی عضو این شبکه‌های اجتماعی هستند».


در‌همین‌حال نتایج یک بررسی بسیار وسیع که روی ١٠ هزار توسعه‌دهنده اپلیکیشن‌های موبایل در سرتاسر جهان صورت پذیرفته، منجر به انتشار حقایق ناخوشایند و ناامید‌کننده شده است و بر مبنای آن این احتمال که اپلیکیشن توسعه‌داده‌شده به‌وسیله شما نتواند هرگز موفقیتی کسب کند بسیار بالاست. شاید تصور کنید در بازاری شلوغ و درنده‌خو مانند بازار اپلیکیشن‌ها، دشواری امری مانند به‌نتیجه‌رسیدن و استوارشدن عادی باشد، ولی آمار و ارقام بسیار ناامیدکننده‌تر هستند؛ تنها دو درصد از توسعه‌دهندگان حاضر در بازار اپلیکیشن‌های موبایل، ۵۰ درصد درآمد حاصل از این بازار را در اختیار خود دارند.

 براساس گزارش وب‌سایت ValleyWag، توزیع درآمد به شکل بسیار ناعادلانه صورت گرفته و ١,٦ درصد از اپلیکیشن‌نویسان چندین‌برابر ٩٨.٤ درصد باقی درآمد کسب می‌کنند، قسمت شوکه‌کننده در این بخش جای گرفته است که ۴۷ درصد از توسعه‌دهندگان ابدا درآمدی کسب نمی‌کنند یا آنچه به دست می‌آورند حتی از ماهی صد دلار نیز کمتر است. با این تفاسیر به‌سادگی می‌توان درک کرد که چرا در اپ‌استور یا همان فروشگاه آنلاین اپلیکیشن‌های کمپانی اپل‌، میلیون‌ها اپ به حال خود رها شده‌اند. اگر شما جزء اولین‌های حاضر در این بازار نباشید یا پیش از این نامی برای خود دست‌وپا نکرده باشید، معرفی محصولتان و رساندنش به قله موفقیت کاری است بسیار دشوار و نشدنی و ممکن است هرگز کسی به حضور شما توجهی نکند.

منبع:صبحانه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار