کد خبر: ۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 12
بانک‌ها در منطقه شمال اروپا از تخصص نوکیا بهره می‌برند.
به گزارش آی تابناک:وقتی سیستم عامل سیمبین (Symbian) در حال منسوخ شدن بود، شرکت‌های بیمه و بانک‌های فنلاند، آماده شدند که از این فرصت مطلوب، استفاده کنند.

به این ترتیب، یک واحد توسعه تلفن همراه در شهر اولو برای بهره‌مندی از امکانات این سیستم عامل اختصاص یافت.

با این که استعداد مناسبی برای رشد در شهر اولو وجود داشت، نوکیا در این شهر در هم شکست ولی با تولد واحد توسعه تلفن همراه در اولو اثبات شد که باز هم امیدی برای رشد وجود دارد.

بسیاری از افرادی که در نوکیا، کار کرده بودند و در این سازمان، رشد کرده بودند، در واحد توسعه تلفن همراه در اولو استخدام شدند و خیلی از آنها هم به طور مستقیم یا غیرمستقیم با این واحد در ارتباط هستند.

سؤالی که در روزهای اول بهره‌برداری از این واحد مطرح بود، این بود که چگونه نیاز بخش‌های مالی را می‌توان با توسعه و طراحی سیستم‌های تلفن همراه مرتفع کرد. البته پاسخ به این سؤال، نیاز به درک و فهم عمیقی از این بخش و نیازهای آن داشت. تا بتوان از رهگذر درک و فهم کامل بخش مالی، تخصص موجود در بخش تلفن همراه را، با اطلاعات مالی ادغام کرد.

یکی از مدیران ارشد پروژه در واحد اولو اذعان داشت: که چالشی که در ابتدا با آن روبرو بودیم، این بود که چگونه افراد بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) را با صنعتی کاملاً جدید، آشنا کنیم. فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، دنیایی بود که ما کاملاً با آن آشنا بودیم اما وقتی کارمان با مسائل مالی، مرتبط شد، صحبت حول این موضوع بود که صندوق چیست؟ نقل و انتقالات مالی چگونه صورت می‌گیرد؟ پس تصمیم گرفتیم که با هم‌آفرینی و تشکیل تیم، سرویس‌های جدیدی را ایجاد کرده و فرآیندهایی که در مسائل مالی رخ می‌دهد را نیز یاد بگیریم.

به گفته وی: اتفاقی که افتاد این بود که هم متخصصان و مهندسان ما، با مسائلی مالی آشنایی کامل پیدا کردند و هم متخصصانی که در زمینه مالی داشتیم، با فناوری و صنعت، آشنایی نسبی پیدا کردند. این موضوع، اتفاق خیلی جالبی است که حاصل تلاش و کار دسته جمعی است.

بدین ترتیب باز تخصص و تجربه نوکیا، به یاری توسعه و گسترش فناوری آمد و نتیجه‌ای مثبت برای این منطقه رقم زد.

منبع: ایتنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار