تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 10
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: افزایش پهنای باند ۲۵ هزار روستا در سطح کشور در دستور کار قرار گرفته است که سهم کردستان از این میزان ۳۳۶ روستا بوده و تا ماه آینده اجرایی خواهد شد.

افزایش پهنای باند ۲۵ هزار روستا در کشور

به گزارش آی تابناک:محمد خسروی، در آیین افتتاح ۲۲ پروژه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کردستان، با اشاره به اینکه اپراتورهایی که پا به عرصه گذاشته‌اند باید درآمد داشته باشند، اظهار کرد: دولت‌ها مکلفند در مناطقی که اقتصادی نیستند، سرمایه گذاری کرده و خدمات ارائه دهند.

وی افزود: بر این اساس برای خدمات عمومی اجباری(USO) اعتباراتی تعیین شده که تا کنون ۱۰۰ روستا را تحت پوشش قرار داده است.

مجری طرح خدمات فناوری اطلاعات در مناطق محروم عنوان کرد: با توجه به اینکه امروز همه مردم در پی دسترسی به اینترنت هستند، دولت تدبیر و امید اولویت خود را بر افزایش پهنای باند اینترنت متمرکز کرده و آن را به عنوان موتور محرکه توسعه سایر بخش‌ها مورد توجه قرار داده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس افزایش پهنای باند ۲۵ هزار روستا در سطح کشور در دستور کار قرار گرفته است که سهم کردستان از این میزان ۳۳۶ روستا بوده و تا ماه آینده اجرایی خواهد شد.

خسروی با اشاره به اینکه ۸۸۱ روستای کردستان تا پایان دولت به اینترت پرسرعت مجهز می‌شوند، خاطرنشان کرد: قراردادهای لازم برای اجرای این مهم بسته شده و تا پایان دولت اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ میلیارد تومان در زمینه خدمات عمومی اجباری(USO) تا پایان دولت در کردستان هزینه می‌شود که تا کنون ۲۲ میلیارد آن هزینه شده و ۱۸ میلیارد نیز در دست اقدام است.
همراه اول ۱۳۱ میلیارد تومان در کردستان سرمایه گذاری می‌کند

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار همراه اول گفت: از مردادماه سال جاری تا مرداد سال آینده ۱۳۱ میلیارد تومان در حوزه ارتباطات همراه اول در استان کردستان سرمایه گذاری خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وحید صدوقی نیز در این مراسم اظهار کرد: تامین فیبر نوری از جمله الزامات اینترنت نسل چهارم است که تا کنون ۷۳ سایت در استان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در استان کردستان ۱۴۸ سایت نسل سوم و ۳۷ سایت نسل چهارم اجرا شده است، افزود: از مردادماه سال جاری تا مرداد سال آینده ۱۳۱ میلیارد تومان در حوزه ارتباطات همراه اول در استان کردستان سرمایه گذاری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار همراه اول عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته باید ۳۱۳ سایت نسل سوم و ۱۸۰ سایت دارای آخرین تکنولوژی در استان ایجاد شود که این موارد پیگیری می‌شود و تا پایان دولت اجرایی خواهد شد.

وی پوشش کامل اینترنت نسل سوم در استان را یکی از اهداف همراه اول اعلام کرد و افزود: همواره تلاش می‌کنیم تا با بهترین کیفیت بتوانیم خدمات لازم را به کاربران همراه اول در استان ارائه دهیم.

صدوقی در پایان خاطرنشان کرد: پنج استان کشور دارای بالاترین سهم بازار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند که کردستان نیز یکی از این استان‌هاست و این نشان دهنده ظرفیت استان در این زمینه است.

منبع:ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار