کد خبر: ۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 10
رئیس سازمان فناوری اطلاعات به انتقاد تلویحی از صدور برخی کارتها که با عنوان هوشمند برای مردم هزینه به دنبال دارند پرداخت.
نصراله جهانگرد صبح امروز در نشستی خبری به ارائه توضیحاتی درباره برگزاری نمایشگاه امسال الکامپ پرداخته و درباره فعالیت شرکت های فعال در حوزه اطلاعاتی ارائه کرد. معاون وزیر ارتباطات با اشاره به ارائه خدمات متعدد بر بستر دولت همراه گفت: البته لازم است در ارائه این خدمات دقت نظر لازم وجود داشته باشد.

به گزارش آی تابناک: وی در ادامه با اشاره به کارت های مختلفی که از سوی سازمان‌ها و نهادهای مختلف با عنوان هوشمند صادر می شوند خاطرنشان کرد: ما خود در دولت در خصوص این موضوع و هزینه‌هایی که بر دوش مردم می‌گذارد مرافعه‌هایی داریم و در مواردی چندین بار هم مکاتبه داشته ایم.

جهانگرد ادامه داد: به عنوان مثال کارت‌هایی مانند سربازی یا برخی کارت‌های دیگر که تنها یک شماره را دربرمی‌گیرند هیچ نیازی به هوشمندسازی ندارند و هوشمندسازی آنها نفعی نخواهد داشت اما گاهی با هوشمندسازی این نوع کارتها هزینه‌هایی به مردم تحمیل و سرمایه ملی حرام می شود.

درآمدزایی از خدمات دولت الکترونیک

رئیس سازمان فناوری اطلاعات در بخشی از این نشست نیز در پاسخ به این سوال که قرار بوده خدمات دولت الکترونیک منجر به درآمدزایی برای دولت نشود اما در نهایت در لایحه بودجه بخش های متعددی تحت این عنوان دیده شده توضیح داد: قرار بر آن است که خدمات دولت الکترونیک امور را برای مردم تسهیل کند و ما با جدیت به دنبال این امر هستیم اما گاهی برای ارائه برخی خدمات تجهیزات و زیرساختهایی لازم است که هزینه به دنبال دارد و لازم است برای پایداری خدمت شرایطی فراهم شود که این هزینه ها تامین شود.

وی ادامه داد: ما خود نیز با این روند موافق نیستیم اما باید نهاد مربوطه پاسخگو باشد. بر این اساس آنچه از آن به عنوان درآمد یاد می شود درآمد افزوده به شمار نمی‌رود.

افزایش دوبرابری سهم اقتصاد از ICT

جهانگرد در بخش دیگری از صحبت های خود نیز به سهم ICT در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: باید این سهم در اقتصاد افزایش پیدا کند و بر همین اساس تلاش می‌شود در برنامه توسعه آتی سهم فاوا در اقتصاد کشور رشدی دو برابری و در کل اقتصاد این حوزه رشدی سه تا چهار برابری داشته باشد.

۸۰ سازمان درگیر ارائه خدمات دولت الکترونیک

جهانگرد در بخشی از صحبت های خود نیز در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت ارائه خدمات دولت الکترونیک اظهار کرد:تحقق دولت الکترونیک نیازمند همکاری دستگاه های مرتبط است که گاهی تصورات بخشی و ناقص نسبت به آئین نامه های موجود مانع از همکاری کامل سازمانهای مختلف می شود.

وی درعین حال تاکید کرد: در حال حاضر از میان ۱۱۲ سازمان مرتبط حدود ۸۰ نهاد ارائه خدمات بر بستر دولت الکترونیک را آغاز کرده اند اما به تدریج این خدمات تکمیل و گاهی با یکدیگر تجمیع و در قالب بسته های جدید ارائه خواهند شد.

مشارکت ۴۵ درصدی مردم در سرشماری اینترنتی

معاون وزیر ارتباطات در خصوص مشارکت ایرانیان در سرشماری الکترونیکی سال ۱۳۹۵ نیز متذکر شد:مشارکت مردم در سرشماری الکترونیک رقمی بالغ بر ۴۵ درصد را شامل می شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار