کد خبر: ۵۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 08
اگر به خاطر داشته باشید نزدیک به یک سال قبل درباره حافظه فلشی برای شما نوشتیم که در عرض چند ثانیه قادر بود یک سامانه کامپیوتری را از کار بیاندازد. در حالی که دانگل USB قبلی ساخت یک طراح روسی بود، اکنون شرکت دیگری واقع در هنگ‌کنگی موفق به ساخت یک حافظه فلش قاتل شده است.
به گزارش آی تابناک:دستگاه USBKill که ظاهری شبیه به حافظه‌های فلش معمولی دارد، این توانایی را دارد تا دستگاه‌های کنسول بازی، تجهیزات همراه همچون اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها و حتا تجهیزاتی که درون وسایل نقلیه پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرند را هدف قرار داده و تجهیزات چند صدهزار دلاری را به یک قطعه چند دلاری تبدیل کند. این دستگاه که از سوی یک شرکت هنگ‌کنگی ساخته شده است یک دانگل USB بوده که به محض اتصال به یک پورت USB قادر است بار الکتریکی را روی دستگاه وارد کرده و باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه شود. خازن‌های USBKill برای آن‌که شارژ شودند از یک منبع تغذیه USB استفاده می‌کند و در ادامه این توانایی را دارد تا یک جریان 200 ولت DC را روی دستگاه هدف تخلیه سازد. طراحان این دانگل مخرب گفته‌اند که این دستگاه تنها در عرض چند ثانیه می‌تواند یک لپ‌تاپ را نابود سازد. در حالی که نمونه اولیه این دانگل سال گذشته میلادی معرفی شد اکنون نسخه دوم آن توسط گروه USBKill.com ساخته شده و به طور تجاری آماده عرضه به متقاضیان است.

سازندگان این دانگل در توصیف دستگاه خود گفته‌اند: «آزمایش‌هایی که ما روی این دانگل انجام دادیم نشان می‌دهد که این ابزار قادر است با دقت 95 درصد تمامی دستگاه‌هایی که به طور هدف مورد حمله قرار داده بود را نابود سازد. تنها دستگاهایی که موفق شدند در برابر این دانگل مقاومت کنند مک‌بوک، آی‌پاد پرو و هدفون‌های Beats و آی‌فون 7 پلاس اپل بودند. به دلیل این‌که این دستگاه‌ها از پورت‌های USB محافظت شده استفاده می‌کنند که در برابر بار الکتریکی وارد شده به آن‌ها مقاومت کرده و آسیبی نمی‌بینند.»

شرکت سازنده گفته است که این ابزار تنها با هدف آزمایش و بررسی امنیت دستگاه‌ها طراحی شده است و نباید همانند یک وسیله سرگرمی از آن استفاده کرد. خریداران تنها باید با مسئولیت خودشان از این ابزار استفاده کنند. در همین ارتباط گروه سازنده ویدیوهای مربوط به نابود شدن تجهیزات مختلف با استفاده از این دانگل را منتشر کرده است. طراح این سازنده اعلام کرده است تعدادی از سازندگان ماشین‌های خودران که نامی از آن‌ها ذکر نشده است برای آزمایش پورت USB ماشین‌های خود این دانگل را خریداری کرده‌اند.

منبع: shabakeh

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار