تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 05
نوکیا با فروش فعالیت های بخش گوشی سازی خود به مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ رسما این بازار را ترک کرد و بر روی تجهیزات شبکه گوشی های هوشمند متمرکز شد.
به گزارش آی تابناک:حالا که قرارداد این کمپانی فنلاندی با قول دنیای فناوری تمام شده است و به نوعی نوکیا از دست مایکروسافت راحت شده، حالا اخباری به گوشی می رسد که گوشی های این شرکت در حال آماده شدن برای ورود به دنیای اسمارت فون ها هستند.

نوکیا زمانی بهترین گوشی ساز دنیا بود و بدون رغیب بر بازار غلبه داشت. اما این شرکت با انتقال قدرت خود به مایکروسافت برای تولید سری گوشی های ویندوزی لومیا، این قدرت و جایگاه را به طور کامل از دست داد، به طوری که حالا هیچ اثری از آن نیست.
برند سقوط کرده نوکیا اپل و سامسونگ را به چالش می کشد

HMD Global که توسط یکی از قدیمی های نوکیا به نام آرتو ناملا رهبری می شود، قصد دارد اولین گوشی هوشمند نوکیای خود را در اوایل سال آینده با استفاده از سیستم عامل اندروید گوگل عرضه کند. موفقیت برای نوکیا یک امر گریزناپذیر با پیشی گرفتن از کسب و کار شرکت هایی مانند اپل، سامسونگ و ده ها تن از دیگر بازیکنان در این صنعت رقابتی است.

ناملا در مصاحبه ای گفت: "در حال حاضر ممکن است که مصرف کنندگان، گوشی های هوشمند مختلفی داشته باشند، اما آیا آن ها واقعا عاشق و وفادار به آن برند های تجاری هستند؟”

برند نوکیا به تولید گوشی های مستحکم و ویژه معروف بود، که عمدتا در آسیا، هند و شرق اروپا به فروش می رسید. هر چند که مایکروسافت به این بازارها در سال های اخیر کم توجهی های فراوانی نشان داد و مانند بسیاری چیزهای دیگر، این را هم تقریبا از دست داد.

امروزه گوشی های هوشمند چیزی در حدود ده تا سی برابر نسبت به آخرین گوشی هایی که نوکیا تولید می کرد قیمت دارند.

بن وود، تحلیلگر بازار گوشی های هوشمند گفت: "با ورود مجدد نوکیا به بازار نه تنها برندهای کوچک و ضعیف تحت الشعاع قرار می گیرند، بلکه برندهای بزرگی مانند اپل و سامسونگ هم باید از جایگاه خود بترسند. چرا که این برند برای بسیاری از کاربران خاطره انگیز است و خیلی راحت می توانند به استفاده مجدد از آن روی بیاورند. از طرفی موانع ورود یک گوشی جدید با سیستم عامل اندروید خیلی کم است و نوکیا در گذشته نشان داده که دارای تجربه و شخصیت بزرگ بودن و موفق شدن است.”

مدیر عامل شرکت، ناملا، که زمانی مسئول فروش نوکیا و توسعه محصولات آن بوده است، فرد جاه طلبی نیست. او به رویترز گفت: "ما می خواهیم به یکی از بازیکنان کلیدی و رقابتی در کسب و کار گوشی های هوشمند تبدیل شویم.”

منبع: کلیک
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار