کد خبر: ۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 01
گزارش‌های امنیتی نشان می‌دهد اطلاعات حساس یکی از مهم‌ترین آزمایشگاه‌های ژاپن به همراه اطلاعات شخصی حدود ۱۵۰۰ محقق این مرکز به سرقت رفته است.
به گزارش آی تابناک:دانشگاه و مرکز تحقیقات هیدروژن ایزوتوپ تویاما یکی از مهم‌ترین مراکز تحقیقات تریتیوم است. تریتیوم همچنین به عنوان هیدروژن- ۳ نیز شناخته شده و یک ایزوتوپ رادیواکتیو هیدروژن است که سوخت مهمی برای همجوشی هسته‌های کنترل شده محسوب می‌شود. ضمناً یک جزء کلیدی در بمب‌های هیدروژنی است.

حال نفوذی‌ها به سرقت تحقیقات تریتیوم آزمایشگاهی به همراه اطلاعات شخصی ۱۴۳۹ محقق ژاپنی دست زده‌اند. این مهاجمین داده‌ها را در سه دسته زمانی در فاصله پاییز سال گذشته تا تیرماه امسال به سرقت برده‌اند.

بدافزار مورد استفاده در این هک از طریق یک حمله فیشینگ در زمستان سال گذشته شروع به کار کرد و از طریق هکری که به عنوان یک دانشجوی دانشگاه توکیو مشغول انجام تحقیقات درسی خود بود، فعال شد. محققان بیان داشتند نمونه‌های بدافزاری که آن‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار داده‌اند به دنبال یافتن کلمه IAEA در رایانه قربانی‌ها بود. این کلمه مخفف آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان ملل است.

به نظر می‌رسد این روزها دانشمندان و اساتید دانشگاهی به میزان بسیار قابل توجهی در معرض تهدیدهای سایبری قرار دارند و برای هکرهای تحت حمایت دولت‌ها، سرقت داده‌ها ارزان‌تر از انجام پژوهش‌های جدید تمام می‌شود. به همین خاطر دانشگاهیان باید کلیه اقدام‌های محافظتی را در برابر تحقیقات خود به اجرا در آورند، به ویژه مواردی که مربوط به تحقیقات هسته‌ای می‌شود. این تحقیق‌ها در تمام کشورها ممنوع است و فقط تعداد انگشت شماری از کشورها اجازه این کار را دارند.

حملات سایبری به تأسیسات و یا فعالیت‌های هسته‌ای به شدت جدی گرفته شود زیرا سرقت مقدار اندکی از اورانیوم غنی شده برای ایجاد یک بمب خطرناک کافی است.

منبع: infosecurity
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار