کد خبر: ۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 01
محققان ایرانی موفق به ساخت بالابر چند منظوره وردست ویژه معلولین حرکتی شدند تا معلولان بتوانند به راحتی فعالیت های روزانه خود را انجام دهند.
به گزارش آی تابناک:بالابر چند منظوره وردست ویژه معلولین حرکتی از جمله تجهیزات پزشکی برای توانبخشی معلولان به شمار می رود که توسط یک محقق ایرانی ساخته شد.

این سیستم، علاوه بر تسهیل در انتقال افراد و بیماران فاقد توان حرکتی از نقطه‌ای به نقطه دیگر در انجام کارهای روزمره، آنها را در منزل، اداره و هر جای دیگری یاری می‌دهد.

این وسیله بالابری دارای ویژگی‌های منحصر به فرد است که شاسی آن بدون نیاز به ابزار به چند قسمت تقسیم می‌شود.

همچنین دارای یک محرکه و یک کنترل فرمان الکترونیکی است که توسط یک باطری تغذیه می‌شود و ارتباط با آن از طرق مختلف از جمله ریموت، صفحه لمسی یا هر روش نوین دیگری برقرار می‌شود و با داشتن قابلیت برنامه‌پذیری، به آنها در پیشگیری عوارض ناشی از عدم تحرک کمک می کند.

این بالابر می تواند توسط کاربر در مهمانی ها یا مسافرت مورد استفاده قرار بگیرد. بالابر ویژه معلولان وابستگی به دیگران را به حداقل می رساند و فرمان پذیری آن آسان است.

این سیستم دامنه حرکتی بالایی دارد و می تواند کاربردهای متعددی داشته باشد. بر همین اساس تنها هدف از اختراع این سیستم تامین نیازهای معلولان است.

در حال حاضر سیستم‌های موجود به طور قطع و یقین پاسخگوی نیازهای معلولان نیستند.

 بالابر چند منظوره وردست ویژه معلولین حرکتی، انتظارات بیان شده از بالابرهای معلولین را به میزان محسوسی برآورده کرده و مشکلات موجود معلولین حرکتی برای تسهیل در انجام نیازهای روزانه از قبیل جابجا شدن در منزل و بیرون از آن، تعویض لباس، حمام دادن، ورزش دادن، غذا دادن و دستشویی رفتن را برآورده می‌کند.

به گزارش مهر، این طرح توسط محمد فخری‌زاده ساخته و ثبت اختراع شده است و در فستیوال نوآوری های تجهیزات پزشکی معرفی شد. این فستیوال اواسط امسال توسط پارک فناوری پردیس برگزار شد.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار