کد خبر: ۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - 2016 November 26
همانند مشکلی که سال گذشته برای برنامه آی‌مسج رخ می‌داد، هم‌اکنون برای خود آیفون رخ مِ‌دهد و با پخش یک ویدو خاص این گوشی فلج می‌شود.

ویدئوی 5 ثانیه‌ای آیفون را فلج می‌کند


شاید عجیب به نظر می‌رسد، اما پخش یک ویدئوی خاص ۵ ثانیه‌ای از گوشی‌های آیفون می‌تواند موجب قفل شدن و از کارافتادن گوشی آیفون شود.


به گزارش آی تابناک: برخی کاربران از وجود آسیب‌پذیری منحصر به فردی در آیفون خبر داده‌اند که موجب می‌شود پخش ویدئویی با فرمت MP4 بر روی تقریبا تمامی مدل‌های این گوشی آنها را از کار بیندازد. این مشکل در گوشی‌هایی با سیستم‌عامل iOS 10.1 و نسخه بتای جدید iOS 10.2 وجود داشته است.

برای ایجاد این مشکل تنها کافی است لینک دسترسی به این ویدئو از طریق پیام‌رسان iMessage برای کاربران ارسال شود. پس از آغاز پخش این ویدئو به علت سبک خاص طراحی‌اش یک دور یا لوپ ایجاد می‌کند که باعث می‌شود گوشی به فاصله ۱۰ ثانیه بعد از اغاز پخش ویدئو قفل شود و صفحه آن نیز فرامین لمسی را دریافت نکند.

این ویدئو در زمانی کاربران را دچار مشکل می کند که در قالب لینک و نه در قالب فایل کاملش برای آنان ارسال شود. در ویدئوی یاد شده فردی که صورتش دیده نمی شود در برابر تلویزیون ایستاده و دستانش را تکان می‌دهد. بعد از اتمام پخش آیفون قفل شده و تنها راه حل مشکل نگه داشتن دکمه پاور و home به شکل همزمان و ریست سخت افزاری گوشی است. پس از راه‌اندازی مجدد،آیفون به حالت عادی باز می‌گردد.

این اولین بار نیست که چنین آسیب‌پذیری در آیفون شناسایی می‌شود. در سال گذشته هم طراحی یک پیام متنی خاص باعث از کارافتادن پیام رسان iMessage آیفون شده بود و این مشکل در به‌روزرسانی نرم‌افزاری این گوشی برطرف شد. مشکل مشابهی هم برای کاربران مرورگر سافاری اشکالاتی ایجاد کرده بود.

منبع:فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار