کد خبر: ۵۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016 November 24
نسل امروزه تلفن های همراه با نسل های قبلی خود از زمین تا آسمان متفاوت هستند. از تغییر و تحول های نرم افزاری و ظاهری که بگذریم، باید به این نکته اشاره کنیم که باتری های اکثر گوشی های هوشمند امروزی قابل جدا شدن از بدنه نیستند. ب
به گزارش آی تابناک:نمی توان این حقیقت را انکار کرد که بیش از ۷۰ درصد از گوشی های هوشمند موجود در بازار دارای باتری های غیر قابل جدا شدن از بدنه هستند، این ویژگی باعث شده است که شما نتوانید یک باتری را جایگزین باتری گوشی هوشمند خود بکنید و نتوانید یک جفت باتری اضافه برای گوشی هوشمند خود کنار بگذارید تا در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

البته بسیاری از مردم اهمیت زیادی به این موضوع نمی دهند که بخواهند یک باتری اضافی را همراه خود داشته باشند تا در صورت نیاز باتری گوشی هوشمند خود را تعویض کنند. البته باتری های جدا شونده نیز مخالفان سر سخت خود را دارند، بسیاری از افراد مخالف با باتری های جدا شونده بر این باورند که جدا کردن باتری از گوشی هوشمند باعث پایین آمدن عمر دستگاه می شود و با هر بار تعویض باتری گردوغبار زیادی وارد دستگاه می شود که باعث کاهش عمر دستگاه می شود.

در هر صورت باتری های داخلی طرفداران و مخالفان بسیار زیادی دارد، یکی از گوشی های هوشمندی که کاربران به کم بودن عمر باتری آن و مصرف انرژی زیاد آن اعتراض کرده اند HTC One است که در وب سایت های مختلف نظرات منفی تقریباً زیادی در رابطه با باتری این گوشی هوشمند شده است. بسیاری از کاربران عمر مفید باتری این گوشی هوشمند را کمتر از ۵ ساعت دانسته اند، این در حالی است که این گوشی هوشمند با صفحه نمایش بزرگ باید از ظرفیت باتری خوبی برخوردار باشد.

باتری های جدا شونده و یا به عبارتی دیگر غیر داخلی این امکان را به شما می‌دهد تا در هر شرایطی بتوانید باتری دیگری را جایگزین باتری گوشی هوشمند خود بکنید. کاربران HTC One از باتری داخلی این گوشی هوشمند بسیار شکایت کرده اند، در این میان کمپانی موفی یک کیس باتری دار را برای HTC One معرفی کرده که این کیس باتری دارد امکان شارژ شدن بدون سیم را نیز دارد و شما یک باتری همراه را همیشه در دستگاه خود با این قاب دارید. قیمت قاب موفی برای HTC One چیزی حدود ۹۹٫۹۵ دلار است. یکی از معایبی که با این بررسی در رابطه با باتری های داخلی مشخص می شود این است که اگر باتری داخلی گوشی هوشمند شما از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد در اصل شما هیچ چاره ای جز سازش با آن را ندارید و یا اگر خوش‌شانس باشید قاب باتری دار برای گوشی هوشمند شما عرضه می‌شود. در تصویر زیر شما قاب باتری دار موفی را بر روی HTC One مشاهده می کنید.

مزایا و معایب باتری‌های داخلی گوشی‌های هوشمند

در تصویر بالا شما مشاهده می کنید که قاب باتری دار موفی ظاهر HTC One را به کلی تعویض کرده است، اگر کاربران به ظاهر گوشی هوشمند خود توجهی نداشته باشند این گزینه بسیار مناسب خواهد بود ولی اگر کاربری بر ظاهر گوشی هوشمند خود حساس باشد این قاب گزینه مناسبی برای او نخواهد بود. علاوه بر اضافه کردن باتری گوشی هوشمند توسط این قاب، قاب ها در کل می توانند گزینه بسیار مناسبی برای کاربران باشند چون هر کاربری حتماً تا به حال با این موضع مواجه شده است که گوشی هوشمند ناگهان از دست افتاده و ضربه شدیدی دیده است. قاب ها باعث می شوند که گوشی هوشمند در برابر ضربه های احتمالی مقاوم باشند.

مزایای باتری های داخلی

کم تر شدن احتمال شکستن قطعات دستگاه
کمپانی های سازنده می توانند دستگاه ها را نازک تر بسازند
کم شدن احتمال وارد شدن گردوغبار به داخل گوشی هوشمند
با هر بار تعویض باتری گوشی هوشمند عمر دستگاه کاهش می یابد که می توان این موضوع را نکته ای مثبت در بررسی باتری های داخلی دانست.

طراحی بدنه زیباتر
    این باتری ها کمپانی های سازنده را مجبور به رعایت برخی نکات ایمنی و کیفیتی می کند تا باتری ها با کمترین مشکل مواجه شوند، ولی در برخی موارد مانند HTC One کمپانی سازنده نمی تواند به خوبی عمل کند و کاربران مجبور می شوند تا برای برطرف کردن این ایراد از قاب های باتری دار و یا ترفند های دیگر استفاده بکنند.

البته در این میان مسئله‌ای مطرح می شود که باتری های داخلی نیز مانند همه ابزارها دارای عمر مفید هستند و بعد از گذشت چند سال ممکن است باتری به‌اندازه روز اول خوب کار نکند، پس شاید در این میان یکی از نکات مثبت باتری های جدا شنونده نمایان می شود که هر گاه کاربر احساس کرد باتری مثل روز اول خود عمل نمی کند می تواند آن را تعویض کند.

مسئله دیگری نیز در این میان مطرح می شود و آن نیز مسئله خیس شدن و یا منجمد شدن دستگاه است که اگر باتری گوشی شما از بدنه جدا شود شما می‌توانید به راحتی باتری را از بدنه جدا کنید و راه حلی برای تعمیر گوشی خود پیدا کنید.

در اینجا مسئله بسیار مهمی مطرح می شود، فرض کنید که در یک سفر طولانی هستید و در طول این سفر به هیچ منبع الکترونیکی دسترسی ندارید و به گوشی هوشمند در طول این سفر نیاز دارید، به نظر شما در این شرایط باتری داخلی مناسب است یا باتری جدا شوند؟ بدون شک در این شرایط باتری جدا شونده بسیار مناسب تر از باتری داخلی است. شما می توانید با تهیه باتری اضافی به هر میزان که می خواهید از گوشی هوشمند خود استفاده کنید ولی اگر گوشی هوشمند شما از باتری داخلی برخوردار باشد این امکان برای شما وجود ندارد. بسیاری از کمپانی ها مانند سامسونگ هنوز هم به باتری های جدا شونده بسیار وفادار است و بسیاری از گوشی های جدید خود را با باتری های جدا شونده عرضه می کند. با یک باتری جدا شونده و قاب های باتری دار شما منبع بسیار وسیعی از انرژی را همیشه همراه خود دارید.

پس با این تفاسیر اگر بخواهیم ویژگی های مثبت باتری های جدا شونده را در چند جمله خلاصه کنیم می گوییم:

قابلیت عوض کردن باتری در هر شرایطی
امکان خرید باتری اضافی در هر مقدار با قیمت ارزان
بسیاری از این گوشی ها از MicroSD پشتیبانی می کنند

در این میان باید به پاور بانک ها نیز اشاره کرد که منابع بسیار خوبی برای تأمین انرژی هستند و امروزه برای همه گوشی های هوشمند و تمام دستگاه های دیجیتال قابل استفاده است.

بسیاری از کاربران ترجیح می دهند که تا یک گوشی با باتری جدا شنوده داشته باشند تا نگران چیزی نباشند و با این مسئله روبرو نباشند که در طول زمان ممکن است باتری گوشی هوشمند آن ها قابلیت های روز اول را نداشته باشد و مجبور به تعویض دستگاه خود شوند.

مسئله بزرگی که در رابطه با باتری های داخلی وجود دارد این است که کمپانی ها سازنده براساس ساختار این باتری ها می توانند گوشی های هوشمند خود را با قابلی ضدآب عرضه کنند، براساس عملکرد باتری های جدا شونده نمی توان این گوشی های هوشمند را با قابلیت ضدآب بودن عرضه کرد ولی کمپانی هایی مثل سونی سال ها است که تمرکز خود را بر روی مقاوم بودن دستگاه های خود در برابر آب و گردو غبار گذاشته است.

در آخر می توان به این نکته اشاره کرد که کاربران می توانند براساس نیاز خود دستگاه خود را با باتری داخلی یا باتری جدا شونده تهیه کنند، اگر زمان زیادی را در بیرون از منزل سپری می کنید و همیشه باید در دسترس باشید شاید گوشی های هوشمند با باتری ها جدا شونده برای شما مناسب تر باشد ولی اگر دوست دارید که یک گوشی ضدآب تمام عیار داشته باشید باتری های داخلی برای شما مناسب تر است.

منبع : کلیک

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار