کد خبر: ۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016 November 24
سیستم عامل اندروید 2.3 یا همان اندروید نان زنجبیلی پس از گذشت 6 سال توسط شرکت گوگل کنار گذاشته خواهد شد و دیگر توسط سرویس‌های این شرکت پشتیبانی نخواهد شد.
خداحافظی گوگل با اندروید نان زنجبیلی ؛ موبایل جدید بخرید!

به گزارش آی تابناک:
اطلاعات جدیدی از وبلاگ رسمی و مخصوص توسعه دهندگان و برنامه نویسان سیستم عامل اندروید منتشر شده است که طبق این اسناد، نسخه جدید Google Play Services تنها از اندروید‌هایی با نسخه ۴.۰.۱ یا بالاتر پشتیبانی می‌کند. در ادامه با تکرا همراه باشید.

شرکت گوگل تصمیم گرفته است با سیستم‌ عامل‌های قدیمی خود همچون اندروید نان زنجبیلی خداحافظی کند و تمرکز خود را بر کیفیت سرویس‌های آینده خود قرار دهد. به همین دلیل نسخه بعدی گوگل پلی سرویس که با شماره نسخه  ۱۰.۰.۰ منتشر خواهد شد، آخرین نسخه‌ای خواهد بود که از اندروید ۲.۳ (اندروید نان زنجبیلی) پشتیبانی خواهد کرد. طبق برنامه ریزی‌های کمپانی گوگل نسخه دیگر گوگل پلی سرویس که در اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر خواهد شد نیازمند سیستم عامل اندروید ۴.۰.۱ (بستنی یخی) یا بالاتر خواهد بود.

شرکت گوگل در پست منتشر در این بلاگ گفته است:

سیستم عامل اندروید 2.3 یا همان اندروید نان زنجبیلی پس از گذشت 6 سال توسط شرکت گوگل کنار گذاشته خواهد شد و دیگر توسط سرویس‌های این شرکت پشتیبانی نخواهد شد.

    سیستم عامل اندروید ۲.۳ یا همان اندروید نان زنجبیلی سال ۲۰۱۰ توسط متخصصان شرکت گوگل متولد شد و اکنون ۶ سال از عمر این سیستم عامل  گذشته است. بسیاری از توسعه دهندگان دیگر به سراغ این سیستم عامل نمی‌روند و آمار کاربران گوشی‌های هوشمند با این سیستم عامل هر روز در حال کاهش است. شرکت گوگل تصمیم دارد با عدم پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی اندروید بر روی کیفیت سرویس‌های خود و بهینه‌سازی آن‌ها تمرکز کند.

سیستم عامل اندروید نان زنجیلی تنها ۱.۳ درصد از کاربران اندروید را به خود اختصاص داده است به همین دلیل تعداد این کاربران برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی چندان جذاب نیست. با خبر منتشر شده از شرکت گوگل شاید استفاده کنندگان و صاحبان موبایل‌هایی با این نسخه از اندروید عصبانی شده باشند و مجبور باشند موبایل خود را تعویض کنند؛ اما باید بدانیم که استراتژی جدید گوگل تنها در راستای بهبود کیفیت خدمات ارائه شده و همچنین کمک به توسعه‌دهندگان است.

خداحافظی گوگل با اندروید نان زنجبیلی ؛ موبایل جدید بخرید!

منبع: phonearena
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار