تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016 November 24
هدفون‌ها همیشه وسایل سرگرم‌کننده‌ای بوده‌اند و برای مدتی ما را از شلوغی‌های اطراف‌مان دور می‌کنند. اما اخیرا بر اساس تحقیقاتی که محققان داشته‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که امکان هک شدن این هدفون‌ها و جاسوسی توسط هکرها وجود خواهد داشت.
به گزارش آی تابناک:محققان دانشگاه Ben Gurion توسط یک کد که ساخته خودشان است، توانسته‌اند به میکروفون یک کامپیوتر در حالی که غیرفعال است، دست یابند. توسط این عمل، اسپیکر‌های موجود در هدفون‌ها می‌توانند به یک میکروفون تبدیل ‌شوند و هکر قادر است به راحتی به جاسوسی صدا‌ها بپردازد.

با شناخته شدن این روش، یکی از قابلیت‌های کارت صدای Realtek که تبدیل خروجی و ورودی صدا به هم است، می‌تواند مورد سواستفاده قرار بگیرد.

به گفته یکی از این محققان تقریبا تمامی کامپیوتر‌هایی که از چیپ‌های صوتی Realtek استفاده می‌کنند، در معرض حمله این هکر‌ها قرار دارند.

تا به امروز هیچ برنامه ساده‌ای برای غیرفعال کردن این مشکل وجود ندارد. البته این را بهتر است بدانید که این مورد در چیپ‌های صوتی Realtek، یک باگ محسوب نمی‌گردد و در واقع جزیی از قابلیت‌های آن است.

این شیوه از هک شدن تا به امروز تنها در حد یک اخطار بوده و آن چنان موضوع بزرگی نیست که شما را بخواهد نگران کند. اما بهتر است این روزها در دنیای تکنولوژی، از هر مورد مشکوکی پیشگیری کنیم.

    منبع neowin

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار