کد خبر: ۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - 2016 November 23
طبق تازه‌ترین گزارش‌های به دست آمده، به نظر می‌رسد که توقف فعالیت‌های شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی در زمینه تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند بیش از بیش رنگ واقعیت به خود گرفته است. طبق خبرهای غیر رسمی، احتمالا اچ‌تی‌سی در بهار سال 2017 از فعالیت در بخش موبایل کناره‌گیری می‌کند و بدین ترتیب رسما از صنعت موبایل خارج می‌شود. با سایت شبکه همراه باشید.
اچ‌تی‌سی دیگر گوشی موبایل نمی‌سازد!

به گزارش آی تابناک:فعالیت‌های بخش موبایل شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی به واقع ناامیدکننده بوده است. این کمپانی زمانی سومین شرکت بزرگ تولید کننده گوشی در دنیا بود و محصولاتش به شدت مورد استقبال کاربران قرار می‌گرفتند اما متاسفانه طی چند سال اخیر و به ویژه دو سال گذشته، میزان فروش و درآمدهای بخش موبایل اچ‌تی‌سی با افت چشمگیری مواجه شده است.

پیش از این بارها و بارها خبرهایی در رابطه با احتمال ورشکستگی این کمپانی منتشر شده بود اما اچ‌تی‌سی تا جایی که توان داشت به فعالیت‌هایش ادامه داد. اگرچه فعالیت‌های این شرکت کاهش یافته اما در هر صورت اچ‌تی‌سی با چنگ و دندان خود را در عرصه موبایل باقی نگه داشته است. اچ‌تی‌سی چند وقت پیش اعلام کرده بود که قصد دارد بیشتر بر روی تکنولوژی‌هایی همچون "واقعیت مجازی" یا همان "Virtual Reality" متمرکز شود و معرفی هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو (HTC Vive) هم در همین راستا انجام شد.

حال شایعات و خبرهای غیررسمی مرتبط با کناره‌گیری اچ‌تی‌سی از صنعت موبایل بیش از پیش رنگ واقعیت گرفته‌اند. طبق تازه‌ترین گزارشی که از سوی منابع چینی زبان ارائه شده، ظاهرا فعالیت‌های بخش موبایل اچ‌تی‌سی به شدت ضعیف بوده‌اند و این کمپانی اچ‌تی‌سی قصد دارد که برای جلوگیری از بروز صدمات مالی بیشتر، طی فصل بهار سال 2017 رسما از فعالیت در صنعت موبایل و تولید گوشی‌های هوشمند کناره‌گیری کند. مسئله کناره‌گیری اچ‌تی‌سی از فعالیت در صنعت موبایل تنها بخشی از خبرهای اخیر منتشر شده محسوب می‌شود! بخش جالب‌تر این خبرها مربوط به احتمال فروش بخش موبایل اچ‌تی‌سی به شرکت‌های علاقمند می‌شود!

بنابراین ظاهرا اچ‌تی‌سی قصد دارد که مانند اقدام شرکت نوکیا در سال 2013 نسبت به فروش بخش موبایل خود اقدام نماید. با پیشرفتی که شرکت‌های چینی تولید کننده گوشی طی چند سال اخیر داشته‌اند و افت فروش محصولات اچ‌تی‌سی، به هیچ وجه بعید نیست که این کمپانی دست به اقدامی این چنینی بزند. در این بین گمانه‌زنی‌هایی در رابطه با احتمال خرید اچ‌تی‌سی از سوی شرکت گوگل زده شده است.

با توجه به همکاری‌های موفقیت آمیز اچ‌تی‌سی و گوگل در راستای تولید برخی از سری محصولات نکسوس، به نظر می‌رسد که گوگل یکی از اولین شرکت‌های علاقمند به خرید کمپانی اچ‌تی‌سی باشد. ضمنا در نظر داشته باشید که گوگل به تازگی فعالیت‌های خود در زمینه تولید و عرضه مستقیم سری گوشی‌های هوشمندش را آغاز کرده و خرید شرکت اچ‌تی‌سی می‌تواند برگ برنده‌ای برای گوگل محسوب شود. البته اچ‌تی‌سی به تازگی صحت گزارش‌های اخیر را رد کرده است اما با این حال به نظر نمی‌رسد که این کمپانی تایوانی توان بیشتری به منظور بقاء در صنعت موبایل داشته باشد.

شاید اچ‌تی‌سی مانند اقدامی که نوکیا انجام داده بود به صورت موقت نسبت به فروش بخش موبایل خود اقدام کند و چند سال بعد بار دیگر به این صنعت باز گردد. اگرچه با توجه به صحبت‌هایی که این کمپانی در رابطه با تمرکز بر روی تکنولوژی واقعیت مجازی داشته، بعید می‌دانیم که در صورت فروش بخش موبایل اچ‌تی‌سی، شاهد بازگشت آن به صنعت موبایل باشیم. نظر شما در رابطه با این موضوع چگونه است؟ آیا گوگل بخش موبایل شرکت اچ‌تی‌سی را تصاحب می‌کند؟

البته، خود شرکت اچ‌تی‌سی این اخبار غیررسمی را تکذیب می‌کند و می‌‌گوید این شرکت با قدرت به تولید اسمارت‌فون‌های خود ادامه خواهد داد اما زمزمه‌های غیررسمی اطراف وضعیت کسب‌وکاری این شرکت چیز دیگری می‌گویند.

منبع: دیجیتال ترندز

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار