تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - 2016 November 22
ارزش تجاری یک وب سایت رابطه ی مستقیم با ترافیک روی آن و میزان نرخ بازدید آن دارد. به همین علت صاحبان و مدیران سایت های مختلف در پی افزایش هر چه بیشتر این ترافیک هستند. با چه راهکارهایی می توان به این هدف دست یافت؟
به گزارش آی تابناک: هر آنچه که به عنوان سیاست های جذب توسط بعضی از وب سایت های تبلیغاتی معرفی می گردند کاملا درست نیستند، بعضی از صاحبان مشاغل برای دیده شدن سایت که به منظور پیشرفت شغلی می باشد کارهای متفاوتی را امتحان می کنند.

ما به شما ۶ راهکار عملی معرفی می کنیم تا بتوانید روند افزایش بازدید  سایت را اصولی بالا ببرید.

۱- سایت را کاربرپسند طراحی کنید

وقتی سایتی را کاربر پسند بودن باید در راس فهرست الویت شما باشد. اگر مشتریان ناامید شوند، این منبع اطلاعاتی بلااستفاده خواهد بود. از طریق دکمه "Help” دسترسی به پایگاه دانش را در هر صفحه از سایت خود امکان‌پذیر نمایید. برخی کسب و کارها یک کادر جستجو برای مشتری تنظیم می‌کنند تا موضوع خود را وارد نمایند، و آن‌ها را به مقالات پایگاه دانش مربوطه راهنمایی می‌کند. اگر نتوانستند پاسخ مناسب را بیابند، می‌توانند گزینه‌ای را ببینند که مستقیماً به میز کمک شما وصل می‌

۲- از تبلیغات برای بالا بردن بازدید استفاده کنید

روش جستجوی پولی یا paid search روشی است که شما بازای هر کلیک به موتور جستجوگر پولی پرداخت می‌کنید تا سایت شما در بالاترین نتایج جستجو ظاهر شود، شما می توانید این وبسایت ها را که از این راهکار استفاده کردند در صدر لیست جستجوی گوگل که مرتبط با کلیدواژه است بیابید. تبلیغات در شبکه اجتماعی و نمایش تبلیغات، راه‌های فوق‌العاده‌ای برای جذب بازدیدکنندگان، ایجاد نام تجاری مخصوص خودتان و قرار دادن سایت‌تان در مقابل چشم افراد هستند. استراتژی‌های پرداخت خود را متناسب با اهدافتان تنظیم کنید، آیا فقط به دنبال ترافیک بیشتر هستید، یا افزایش گفتگوها را هم مد نظر دارید؟ هر نوع کانال پرداختی موافقان و مخالفان خود را دارد، پس قبل از آن که کارت اعتباری خود را بردارید، در مورد اهداف خود به دقت فکر کنید. اگر امیدوارید که ترافیک بیشتر در سایتتان منجر به فروش‌های بیشتری شود، به عنوان بخشی از استراتژی‌های جستجوی پولی باید از کلمات کلیدی استفاده کنید که بار تجاری بالایی داشته باشند.

۳- از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

شبکه های اجتماعی گسترده و در عین حال محبوب کاربران اینترنتی هستند، شما نه فقط از یک راه بلکه از چندین راه می‌توانید از شبکه اجتماعی برای افزایش مشتریان خود کمک بگیرید.  می توانید با امتحان این راهکارها به نتیجه ی دلخواه برسید:

یک صفحه فیس‌بوک برای وبلاگ خودتان ایجاد کنید. استفاده از آن برای ارتباط با خوانندگان و ارسال یک نوتیفیکیشن با هر بار انتشار یک مقاله وبلاگی جدید موثر است.
از تلگرام استفاده کنید، شبکه های اجتماعی تلگرام و گروه های تلگرامی می تواند به پربازدید شدن کانالتان کمک شایانی بکند

توییت کردن تمام پست‌هایی که آن‌ها را منتشر می‌کنید.

ایجاد لینک به پست‌های خودتان در صفحه گوگل پلاس، زمانی‌ که آن‌ها را منتشر می‌کنید.

از نرم افزار زمانبندی شبکه اجتماعی مثل بافر (Buffer) برای پست خودکار به شبکه‌های اجتماعی در بهترین ساعات روز استفاده کنید.

ایجاد لینک به پست‌های قدیمی‌تر به صورت دوره‌ای از اکانت شبکه اجتماعی خودتان.
 از اینستاگرام استفاده کنید، یک پیج باز کنید و عکس ها و ویدئوهای تبلیغاتی و کاری خود را در آن با مخاطبین به اشتراک بگذارید.

    پیوستن به بورد پینترست (Pinterest) و استفاده از  مخاطبان وبلاگ‌نویس‌های دیگری که به این بورد پین یا سنجاق  شده‌اند.
    پین کردن منظم تصاویر از سایت‌های دیگر. هر چه تصاویر بیشتری پین کنید، دنبال‌کنندگان بیشتری را در پینترست جذب خود می‌کنید. مطمئن شوید که آدرس وبلاگتان در پروفایلتان وجود داشته باشد.

۴- وبلاگ‌نویسی در سایتتان را به طور منظم انجام دهید

بعضی از ادمین های وبسایت ها درک درستی از وبلاگ نویسی به شیوه ای کارا را ندارند این بدان معنا نیست که تند تند مطالبی را که بعضاً بی‌محتوا هم هستند ارائه دهیم. وبلاگ نویسی یعنی ارائه محتوای مفیدی که مخاطبان درستی را به خودش جذب کند. اگر بدانید مخاطبان شما به چه موضوعاتی اهمیت می‌دهند، از چه چیزهایی رنج می‌برند یا در خصوص چه چالش‌هایی نیاز به راهنمایی دارند، می‌توانید راهکاری را از طریق وبلاگ خود ارائه دهید. قدرت وبلاگ نویسی را دست کم نگیرید. کاربردهای زیادی دارد، اما اثری که در نشان دادن تخصص و افزایش ترافیک وب‌سایت شما دارد، بسیار چشمگیر است.


۵- سرفصل‌های اغواکننده بنویسید تا مخاطب جذب شما گردد

مهمترین بخش مطالب شما هستند. بدون یک سر فصل مجاب کننده، حتی جامع‌ترین پست وبلاگ هم خوانده نمی‌شوند. سعی کنید در هنر نوشتن سرفصل‌ها مهارت پیدا کنید. برای مثال، برخی از نویسندگان قبل از انتخاب سر فصل اصلی، بالغ بر ۲۰ سرفصل می‌نویسند و در نهایت سرفصلی را به نظر بیشترین ترافیک و بازدید کننده را به دنبال داشته باشد؛ انتخاب می‌کنند، بنابراین قبل از فشردن دکمه انتشار یا publish خوب در مورد سرفصل فکر کنید.

۶- مطلب مهمان ارائه دهید

نوشتن مطلب مهمان تاثیر زیادی در کمک به افزایش ترافیک وب‌سایت دارد. شما می‌توانید بیشتر از سوی مخاطبانتان دیده شوید، اعتبار کسب کنید و از منابع معتبر و معروف لینک‌های زیادی به وب‌سایت خود بگیرید. افرادی که در شغل یا موقعیت شما هستند را دعوت کنید تا در سایت شما مطلب بگذارند. این لینک در مقالات مهمان نه تنها تعداد بازدیدکنندگان شما را افزایش می‌دهد، بلکه از نظر گوگل یک امتیاز محسوب می‌شود. اما در نظر داشته باشید که تنها لینک‌های که دارای کیفیت بالا و محتوای اصلی و بدون اسپم هستند را پست کنید؛ چراکه گوگل با مطالب مهمان که کیفیت پایینی دارند، برخورد می‌کند.

منبع : کلیک
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار