کد خبر: ۵۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - 2016 November 19
تویوتا خودرو CH-R 2018 را در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس ۲۰۱۶ رونمایی کرد.
به گزارش آی تابناک ، در ادامه معرفی جهانی خودرو CH-R 2018 در نمایشگاه خودرو ژنو، کمپانی تویوتا سرانجام SUV کامپکت خود را در ایالت متحده رونمایی کرد. این خودرو برای اولین بار، روز پنجشنبه در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس ۲۰۱۶ به نمایش گذاشته شد.

تویوتا C-HR 2018 معرفی شد

خودروی مذکور در ابتدا قرار بود با برند Scion (یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی خودروسازی تویوتا) معرفی شود؛ اما در نهایت C-HR نیز با برند تویوتا عرضه شد. حروفی که نام این خودرو را تشکیل می‌دهند؛ در واقع مخفف عبارت Coupe High Rider (کوپه شاسی‌بلند) هستند. اما همان‌طور که از ظاهر آن نیز پیدا است؛ با وجود چهار درب و نحوه طراحی درب صندوق، هیچ شباهتی به خودروهای کوپه ندارد.

خودرو C-HR از خطوط شکسته بیشتری در نمای ظاهری به نسبت خودروهای دیگر در کلاس خود- مانند خودرو جدید فورد Ecosport که در همین نمایشگاه رونمایی شد و خودروهایی دیگر چون شورولت Trax، هوندا HR-V، مزدا CX-3 و نیسان Juke- برخوردار است.

تویوتا C-HR نیمه اول سال ۲۰۱۷ وارد بازار خواهد شد. این خودرو شامل دو مدل خواهد بود؛ مدل‌های XLE و XLE Premium. هر دوی این مدل‌ها با لیست بلندبالایی از تجهیزات رده‌بالای استاندارد همراه خواهند بود که شامل رینگ‌های ۱۸ اینچی، سیستم تهویه دوگانه، صندلی‌هایی که به‌خوبی سرنشین را در برمی‌گیرند، صفحه نمایش ۷ اینچی و امکانات الکترونیکی کمکی برای راننده، هستند.

تنها یک پیشرانه برای این مدل‌ها موجود خواهد بود. پیشرانه چهار سیلندر خطی ۲ لیتری با قدرت تولیدی ۱۴۴ اسب بخار و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور. گیربکس مورداستفاده در کنار این پیشرانه، یک نمونه CVT خواهد بود. همچنین قدرت تولیدشده به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. مدل XLE Premium از یک حالت اسپرت نیز بهره می‌برد که حس تعویض دنده را شبیه‌سازی می‌کند. دیفرانسیل پیشرفته‌ای که در این خودرو به کار گرفته شده است؛ در شرایط رانندگی با سرعت پایین به توزیع بهتر گشتاور بین چرخ‌های چپ و راست کمک می‌کند تا رانندگی شهری آسان‌تر و راحت‌تر شود. همچنین احتمال می‌رود که مدلی هیبریدی از تویوتا C-HR بعد از ورود مدل‌های معمولی به بازار، معرفی شود.

در زیر بدنه خودرو تویوتا C-HR، پلتفرم سبک و مستحکم TNGA کمپانی تویوتا که در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶ رونمایی شد، جا‌خوش کرده است. این پلتفرم مرکز پایین را برای خودرو فراهم می‌کند و استحکام بدنه را افزایش می‌دهد که باعث می‌شود هندلینگ خودرو به اصطلاح تیز‌تر شود و در مجموع سواری راحت‌تری به ارمغان آورد. سیستم تعلیق MacPherson در جلوی خودرو و بازوهای دوبل جناغی در عقب با دمپرهای SACHS به بهتر شدن هندلینگ C-HR کمک می‌کنند.

سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو شامل ایستگاه‌های رادیویی AM/FM/HD، اپلیکشن Aha، درگاه USB و جک AUX، بلوتوث و تشخیص صدا می‌شود. همچنین در زمینه سیستم‌های الکترونیکی کمکی رانندگی نیز، امکانات مناسبی چون اخطار برخورد و تصادف، ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی و اخطار خروج از خطوط با سیستم کمکی رانندگی بین آن‌ها همه به صورت استاندارد در دسترس خواهند بود.

قیمت‌ تویوتا C-HR اوایل سال آینده اعلام خواهد شد.


منبع : زومیت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار