کد خبر: ۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 10
یکی از سایت‌های تحلیل کننده وضعیت ارتباطات همراه به تازگی گزارشی را منتشر کرده که می‌تواند مفید فایده مسئولان این حوزه در داخل کشور جهت سرعت بخشی به توسعه تکنولوژی‌های روز باشد.
 به گزارش  آی تابناک: اخیرا یک سایت تحلیل کننده وضعیت ارتباطی که صحت عملکرد یکی از نرم‌افزارهای سنجش سرعت دانلود و آپلود اینترنت موبایل آن پیش از این توسط مسئولان ارتباطی کشور تأیید شده بود اقدام به ارائه گزارش عملکردی از شبکه‌های نسل چهارم ارتباطی دنیا کرده است.

اُپن‌سیگنال در گزارشی با تکیه بر جمع‌آوری 17 میلیارد داده از طریق نیم میلیون کاربر خود، لیستی از کشورهای با بالاترین سرعت اینترنت نسل چهار (LTE) را منتشر و گزارش جامعی از وضعیت کشورها ارائه کرده است.

کره جنوبی شاخص میزان پوشش آنتن‌های 4G با کسب 95.7 درصد میزان ضریب نفوذ در مقام اول رده‌بندی این سایت قرار گرفته و سنگاپور هم با در اختیار داشتن کیفی‌ترین (سریع‌ترین) شبکه LTE که میانگین سرعتی پیرامون 45.86Mbps دارد در جایگاه بعدی قرار گرفته است.

در حال حاضر و با تکیه بر این آمار، میانگین سرعت اینترنت نسل چهارم دنیا 17.4Mbps است.

ایران رتبه هفتاد و یکم را از منظر سرعت دسترسی به شبکه نسل چهارم در این رده‌بندی به دست آورده است.

 بالغ بر دو سال پیش (هم‌زمان با پایان یافتن دوره انحصار چند ساله اپراتور سوم ارتباطی در حوزه ارائه خدمات 3G) مجوز بهره‌برداری از 3G و 4G به همراه اول و ایرانسل هم داده شد.

با توجه به اینکه تا آن تاریخ کار جدی در حوزه خدمات‌دهی این نسل‌های تکنولوژی نشده بود، دو اپراتور مذکور سریعا کار خرید و نصب تجهیزات را انجام دادند و ظرف کمتر از شش ماه وارد رقابت جدی در این عرصه با یکدیگر شدند.

رقابتی که نهایتا منجر به تولد تکنولوژی‌های نو در کشور شد و امروز براساس اطلاعات استخراج شده از اپراتورها 1140 شهر توسط همراه اول و 943 شهر و شهرستان نیز توسط ایرانسل تحت پوشش خدمات 3G و 4G قرار گرفته‌اند.

حال هر کدام از این دو اپراتور در یکی از تکنولوژی‌های مذکور قوی‌تر عمل کرده اما مهم میزان پوشش و سرعت توسعه نسل‌های نوین ارتباطی در کشور است که نهایتا هم‌وطنان را از نعمت دریافت سرویس‌های بروز بهره‌مند می‌سازد.

نمودارهای زیر وضعیت پوشش و سرعت اینترنت نسل چهارم را در کشورهای دنیا نشان می‌دهد و نگاهی به آن می‌تواند نشان دهد که از منظر شاخص‌ها در چه مرحله‌ای از رقابت با بازیگران جهانی در این زمینه قرار داریم.

این نمودار مقایسه‌ای بین سرعت اینترنت نسل چهارم و دسترسی به این تکنولوژی در کل دنیا است.

کشورهایی که متمایل به بالا و سمت راست نمودار باشند هر دو شاخص سرعت و کیفیت شبکه LTE را دارند و کشورهایی که در سمت پایین و چپ نمودار قرار دارند در این دو شاخص عقب ماندگی دارند یا در ابتدای مراحل توسعه تکنولوژی نسل چهارم هستند.

ایران در حال حاضر و برگرفته از تصویر آماری نمودار، جایگاه رقابتی خوبی با اپراتورهای دیگر دنیا ندارد. برای به تصویر کشیدن وضعیت رقابت، شرایط دو کشور پیشتاز را هم در نمودارهای زیر آوردیم تا اختلاف جایگاه مشخص شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار