کد خبر: ۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - 2016 November 13
حدود یک‌سال از زمانی که سایت VentureBeat آخرین مقایسه مرورگرها را انجام داد می‌گذرد. حال این وب‌سایت دوباره‌ مقایسه‌ای را بین مرورگر‌های اج، گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس انجام داده که خبر از پیروزی قاطع مرورگر مایکروسافت می‌دهد. در ادامه برای کسب اطلاعات بیش‌تر با وینفون همراه باشید.
آخرین بنچمارک گرفته‌شده از مرورگرها، خبر از پیروزی قاطع مایکروسافت اج بر رقبا می‌دهد

به گزارش آی تابناک به نقل از وینفون شرکت مایکروسافت باعرضه ویندوز ۱۰ تصمیم گرفت به کار مرورگر قدیمی و مشکل‌دار اینترنت اکسپلورر پایان دهد. آن‌ها تصمیم گرفتن مرورگر جدیدی را برای این سیستم‌عامل توسعه دهند که از هسته‌ی بهینه‌تری استفاده کند و تجربه‌ی مرور سریع‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد. حال بیش‌از یک‌سال می‌شود که مایکروسافت اج متولد شده است. مایکروسافت تبلیغات زیادی را بر روی مرورگر تازه‌کار خود انجام داد و ادعای شکست رقبا را می‌کرد. حال وب‌سایت VentureBeat تصمیم گرفته تا پس از یک‌سال، مقایسه‌ای انجام دهد و از روند پیشرفت این مرورگر نسبت به سال پیش باخبر شود.

edgewebm

برای این مقایسه از ۸ آزمون بنچمارک معروف با نام‌های SunSpider، Octane، Kraken، JetStream، Oort Online، Peacekeeper، WebXPRT و HTML5 Test استفاده شده است. همچنین برای این آزمون از آخرین نسخه‌ی موجود مرورگرهای فوق استفاده گردیده. لازم‌به‌ذکر است تمامی مرورگرهای بالا بر روی یک سیستم واحد مورد آزمایش قرار گرفته است.

نتیجه‌ی بنچمارک‌ها:

  • SunSpider: مایکروسافت اج
  • Octane: مایکروسافت اج
  • Kraken: گوگل کروم
  • JetStream: مایکروسافت اج
  • Oort Online: موزیلا فایرفاکس
  • Peacekeeper: موزیلا فایرفاکس
  • WebXPRT: مایکروسافت اج
  • HTML5 Test: گوگل کروم

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، مرورگر مایکروسافت اج توانست از ۸ آزمون بنچمارک، در ۴ مورد از آن‌ها پیروز گردد که خبر از برتری این مرورگر نسبت به مرورگرهای رقیب می‌دهد. مایکروسافت در طول این یک‌سال مایکروسافت تمرکز ویژه‌ای بر توسعه‌ی این مرورگر کرده بود و توانست در خیلی از زمینه‌ها به پیشرفت قابل‌توجهی دست پیدا کند. مطمئنا مایکروسافت به توسعه‌ی هرچه بیش‌تر این مروگر در به‌روزرسانی‌های آینده توجه خواهد کرد و شاید در آینده‌ی نزدیک شاهد پیروزی این مرورگز در آزمون‌های دیگر نیز باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار