تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - 2016 October 05
در حالی که پروژه تولید گوشی در سال های گذشته با شکست روبرو شد، رئیس کمیسیون امنیت ملی اعلام کرده که در حال نهایی کردن ممنوعیت ورود گوشی هوشمند هستیم و تا زمانی که گوشی بومی ساخته نشده باید آفت های گوشی های هوشمند را زدود.
ساخت گوشی بومی برای مسئولان/ ممنوعیت استفاده از موبایل در جلسات

علاء الدین بروجردی در بازدید از پلیس فتا اعلام کرده که همین گوشی های هوشمندی که دست نمایندگان و همه هست، باید بومی سازی شود و به دنبال ساخت گوشی های بومی هستیم که به سرعت باید این اقدام صورت بگیرد تا از تهدید امنیتی دور شویم
.

بروجردی افزود: برای عملی شدن این طرح تا مراحل قابل توجهی پیش رفته ایم اما مسئولان ذیربط باید برای آن اطلاع رسانی کنند. آنچه من مطلع هستم این است که طراحی و مراحل ساخت در حال انجام است اما اینکه چه زمانی این طرح به نتیجه می رسد رانمی توان از هم اکنون اعلام کرد؛ اما درهرحال با اجرای این طرح با توجه به برخی از نکات امنیتی از نشت اطلاعات به بیرون جلوگیری می شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی درباره اینکه شنود اطلاعاتی اتفاق افتاده یا نه، گفت: منافقین به طور مستمر به دنبال تلفن های اطلاعاتی هستند. آنچه که مهم است آگاهی دادن است و افراد باید بدانند که خطر بیخ گوششان است و باید بدانند که استفاده از تلفن همراه در جلسات ممنوع است.

وی درباره اختلاف پلیس و قوه قضاییه درباره تلگرام گفت: ما هر اقدامی که در جهت ایجاد مصونیت برای حفظ منافع ملی باشد دنبال می کنم چون این امر در همه کشورها متداول است حتی کشورهای سازنده هم خودشان از گوشی های خاص استفاده می کنند.

همچنین بروجردی درباره ممنوعیت گوشی های هوشمند اعلام کرده که در حال نهایی کردن ممنوعیت ورود گوشی هوشمند هستیم و تا زمانی که گوشی ساخته نشده، باید آفت های گوشی های هوشمند را زدود و بحث جایگزینی زمان می برد.

به گزارش خبرنگار آی تابناک، این اظهارات در حالی بیان می شود که هیچ گونه خط تولید گوشی موبایلی در کشور وجود ندارد و بحث تولید داخلی که چند سال گذشته نیز مطرح و به مرحله اجرا رسیده بود با شکست روبرو شد. گفتنی است که تمامی گوشی های که به اسم گوشی ایرانی تولید و به فروش رسید گوشی های مونتاژ شده چینی بودند.

بحث تولید داخلی گوشی تلفن همراه ، در اواخر اردیبهشت سال 85 بود که در میان شگفتی همگان به بهانه حمایت از تولید داخل به یکباره تعرفه واردات گوشی موبایل از چهار درصد به ۶۰ درصد افزایش یافت هرچند که پس از چندماه و عقب نشینی طراحان این عدد را به 25 درصد و هم اکنون به 15 درصد اصلاح شده اما همین تصمیم باعث رونق کسب و کار قاچاقچیان شد.
اگرچه هدف از افزایش حقوق ورودی این کالای پرمصرف به گفته مسوولان وزارت صنایع و معادن تولید گوشی و تجهیزات وابسته در کشور بود،اما با گذشت چند سال از عرضه اولین گوشی ملی تولیدکنندگان به شکست خود اعلام کردند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار