تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - 2016 September 29
همزمان با اجرای آزمایشی طرح رجیستری گوشی موبایل که به منظور عدم ورود قاچاق این کالای ارتباطی و دیجیتالی در کشور صورت گرفته است،برخی کلاهبرداران برای سواستفاده در این زمینه شروع به کار شده اند.
سواستفاده جدید از کاربران موبایلی / رجیستری هزینه ای برای مردم ندارد
آغاز سواستفاده از طرح رجیستری گوشی موبایل به جایی رسیده که معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد سواستفاده از طرح رجیستری از طریق پیامک های ارسال شده به برخی از مشترکان هشدار داده است.

"حسین فلاح جوشقانی" معاون نظارت رگولاتوری با اشاره به پیامک هایی که به برخی از مشترکان مبنی بر عدم ثبت گوشی مشترک ارسال شده، اعلام کرده که پیامک ها کاملا کلاهبرداری بوده و مشترکان نباید به آنها اطمینان کنند.

وی با بیان اینکه برخی از بستر پیامکی موبایل سواستفاده می کنند، خاطرنشان کرد: در پیامک ارسال شده به مشترکان گفته می شود که گوشی ما در طرح رجیستری پذیرفته نشده است و به مشترک می گوید که هزینه ای حدود ۲۴ هزار تومان به یک حساب واریز کند تا ارتباط وی از شبکه مخابراتی کشور قطع نشود.

معاون نظارت رگولاتوری نیز اعلام کرده که طرح رجیستری هنوز شروع نشده و در مرحله تست فنی قرار دارد اما حتی اگر این طرح اجرای شود نیز قصدی بر ارسال پیامک به مشترکان در این زمینه نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی در مورد رجیستری موبایل به صورت عمومی و از طریق نهادهای مسئول صورت می گیرد و اینکه بخواهیم با یک اس ام اس به مشترک بگوییم که گوشی وی قاچاق است بسیار غیرمنطقی است.

فلاح جوشقانی گفت: حتی در زمانی که طرح رجیستری اجرایی شود هزینه ای برای مشترک به همراه نخواهد داشت و پیامک ارسال شده برای پرداخت هزینه کاملا کلاهبرداری بوده و این پیامک از سرشماره ای نامشخص ارسال شده است.

وی تاکید کرد: این طرح در مرحله آزمایشی است و به هیچ عنوان به گوشی هایی که در حال حاضر در شبکه مخابراتی کشور فعال است ارتباطی ندارد و قصد بر این است که گوشی هایی که پس از این وارد بازار می شوند ساماندهی شده و به ثبت برسند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار