تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - 2016 September 27

به گزارش تابناک، شرکت اپل با عرضه آیفون‌های جدیدش یعنی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس یک رنگ جدید به طیف رنگی آیفون های خود اضافه کرد. این رنگ جدید که جت بلک نام دارد، در واقع مشکی براقی است که کاربران از مدت‌ها پیش انتظارش را می‌کشیدند و این رنگ جدید اکنون با استقبال بسیار خوبی از سوی مشتریان اپل همراه شده است. در هر حال اکنون خرید یکی از این مدل گوشی‌ها بسیار دشوار شده است زیرا حتی سایر رنگ‌های متدوال آیفون 7 نیز با کاهش موجودی همراه هستند چه برسد به رنگ محبوب جت بلک.

 به نظر می‌رسد علاوه بر استقبال بسیار بالا، یکی از دلایلی که موجب در دسترس نبود آیفون 7 جت بلک بوده است، مراحل تولید بسیار دشوار این رنگ است. اپل در زمان رونمایی از آیفون 7 توضیح داد که ساخت پوشش جت بلک به تلاش و مراحل زیادی نیاز دارد. این گوشی طی 9 مرحله روکش و پوشش می‌شود تا این میزان درخشش حاصل شود. اما همین درخشش معایبی نیز دارد و طی اولین روزهای عرضه مشخص شد که آیفون 7 جت بلک به شدت خط و خش پذیر است و اپل نیز به کاربران پیشنهاد داد که به منظور محافظت از گوشی خود از یک قاب محافظ استفاده کنند، پیشنهادی که به عقیده بسیاری از کاربران خنده دار بود زیرا قاب محافظ تمامی جذابیت این رنگ مشکی براق را می‌پوشاند.

 به گفته مینگ چی کو، تحلیلگر شرکت KGI Securities، تولید مدل‌های جت بلک آیفون 7 و آیفون 7 پلاس دشوار است. نرخ بازدهی این مدل ها کمتر از 70 درصد است به این معنی که حدود 30 درصد از تمامی آیفون‌های 7 و 7 پلاس جت بلک تولید شده با دستورالعمل‌های کیفی سختگیرانه اپل مطابقت ندارند.

 بلافاصله پس از زمانی که پیش فروش آیفون 7 جت بلک از نهم سپتامبر آغاز شد، زمان عرضه این مدل‌ها به بازار تا ماه نوامبر به تاخیر افتاد. در هر حال مینگ چی کو به تازگی مدعی شده که با وجود تقاضای بالای کاربران بری خرید آیفون 7، فروش این مدل‌های جدید در مقایسه با آیفون‌های سری 6s در سال گذشته با کاهش همراه خواهد بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار