تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - 2016 September 26
معاون رگولاتوری از ابلاغ دستورالعمل یکسان‌سازی اطلاع‌رسانی درباره مشترکان ترابرد شده (مشترکانی که با حفظ شماره موبایل اپراتور خود را تغییر داده‌اند) خبر داد.
دستورالعمل یکسان‌سازی اطلاع‌رسانی درباره مشترکان ترابرد شده ابلاغ شد

صادق عباسی شاهکوه گفت: در طرح ترابردپذیری پیغامی پخش می‌شود که تماس‌گیرنده متوجه می‌شود مشترک موردنظر ترابرد کرده و از هزینه‌های ترابرد آگاه می‌شود.
وی افزود: در پی تفاوت نوع اطلاع‌رسانی اپراتورها درباره مشترکان ترابرد شده که نارضایتی‌هایی را در بر داشت، دستورالعمل یکسان یک بوق خاص به علاوه فقط یکبار پخش یک پیغام ابلاغ شده و از هفته آینده اجرایی می‌شود.
معاون رگولاتوری با اشاره به اینکه اپراتورها روش‌های متفاوتی برای اطلاع‌رسانی در این باره انتخاب کرده بودند، افزود: هم اکنون روش اطلاع‌رسانی استاندارد شده و به تمامی اپراتورها ابلاغ شده که از هفته ‌آینده اجرایی می‌شود.
عباسی در مرحله اول برای اینکه مشترکان موبایل از سطوح مختلف افراد جامعه هستند مقرر شده که این پیغام تا 3-2 ماه پخش و پس از آن حذف شود.
به گفته وی از زمان ابتدای ترابردپذیری تاکنون کمتر از ٢٠ هزار نفر ترابرد موفق کرده اند و به طور متوسط هر روز ٤ هزار درخواست ترابرد ارایه می شود.
گفت: طبق این دستورالعمل باید یک بوق کوتاه خاص و یک پیام (فقط یکبار) برای ترابردپذیری اعمال شود و پس از مدتی که معنی این بوق برای مشترکان مفهوم شد برای کاهش معطلی تماس‌گیرندگان پیغام نیز حذف خواهد شد.
اجرای طرح ترابردپذیری شماره های موبایل (نامبر پرتابیلیتی) ۲۱ تیرماه جاری کلید خورد و براساس آن به مشترکان تلفن همراه در کشور، اجازه داده شد تا در صورت تمایل، با حفظ شماره‌های فعلی و بدون تغییر آن، اپراتور خود را تعویض کنند تا بتوانند کیفیت و سرویس اپراتورهای دیگر را نیز آزمایش کرده و اپراتور خود را انتخاب کنند.
این تکنولوژی که براساس استاندارد جهانی با نام «Mobile Number Portability» شناخته می شود قدمتی بیش از ۱۵ سال دارد و هم اکنون در بیش از ۷۰ کشور دنیا انجام می‌شود و بیش از ۳۲۰ اپراتور دنیا به اجرای آن روی آورده‌اند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار