تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - 2016 August 06
ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی صبح امروز اعلام کرد که اخبار مربوط به هک تلگرام صحت ندارد.

فیروزآبادی ضمن تاکید بر این امر که مالکیت فردی و حریم خصوصی دو موضوعی هستند که در حوزه حقوقی قرار می گیرند، افزود که اقداماتی در مرکز ملی فضای مجازی در این رابطه در دست اجراست و اقدامات اساسی برای حریم خصوصی صورت خواهد گرفت. فعلا قصد بر افزایش ضریب امنیت سایت ذخیره اطلاعات سازمان ها و موسسات است تا حریم خصوصی افراد به خطر نیافت.


دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص هک تلگرام اعلام کرد که این اخبار صحت ندارد و تا کنون هم تایید نشده است ولی باید پذیرفت که پیام رسان تلگرام قابل هک شدن است.


وی گفت: این شبکه وب بیس و منبع باز است که این شرایط آن را برای نفوذ و به خطر انداختن حریم خصوصی مردم آسیب پذیر می کند. بنابراین بهتر است کاربران فرض را بر این بگیرند که اطلاعاتشان قابل دسترسی است. به همین دلیل هم طرحی برای توسعه شبکه های اجتماعی بومی در دست اجراست. در عین حال پیگیری برای انتقال سرور شبکه های خارجی به داخل کشور ادامه دارد.


وی توضیح داد که انتقال سرورها به داخل کشور کار آسانی نیست و بیش از هزار سرور کار تلگرام برای ایران را به عهده دارد. طبیعتا ارایه سرویس به 20 میلیون کاربر و اطلاعاتی که توسط آنها رد و بدل می شود کاری بسیار دشوار است. برای انتقال سرورها به داخل کشور نیاز به دیتا سنتری مناسب است که نیاز به زمان دارد.


فیروزآبادی در خصوص معیارهای تولید محتوای بومی گفت: قاعدتا تعریف ما از شبکه ملی اطلاعات، شبکه ای است که در آن محتوای فارسی در جریان باشد. همچنین مستقل بودن از شبکه های دیگر، قابلیت مدیریت داشتن، حفظ حریم خصوصی و... از دیگر شرایط شبکه ملی به شمار می رود. قسمت ملی شبکه ملی، محتواست. لذا توجه ما به تولید محتوا زیاد است. در حال حاضر قسمت بزرگی از تولید محتوایی که در فضای مجازی کشور تولید می شود در چارچوب شبکه های اجتماعی است و چون این شبکه ها از خارج از کشور تأمین می شوند، باعث شده که شاخص های تولید محتوای ما در داخل کشور راضی کننده نباشد. امیدواریم با آمدن سرورها به داخل کشور ۵۰ درصد فضای مجازی بومی شود.

مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار