کد خبر: ۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - 2016 August 06
با گسترش شهرنشینی و پیشرفت تکنولوژی، خیابان ها از وسایط نقلیه انباشته شده و عبور و مرور گهگاه با دشواری هایی همراه می شود. در این بین سیستم های حمل و نقل عمومی همواره به عنوان یکی از راهکارهای اصلی در نظر گرفته شده و نقشی موثر در کاهش بار ترافیکی داشته اند، اما این گزینه نیز بعضا با استقبال مواجه نشده یا حتی کارایی چندانی از خود نشان نمی دهد.

به تازگی کمپانی معروف TomTom با بررسی شبکه خیابان های 295 شهر جهان، ده شهر پر ترافیک را معرفی نموده که می توانید لیست آن را در ادامه مشاهده کنید.

رتبه دهم لس آنجلس کالیفرنیا

los angeles 2

تنها شهری که از ایالات متحده در این لیست حضور دارد لس آنجلس است. در طول پر ازدحام ترین ساعات، رانندگان باید انتظار این را داشته باشند که 41 درصد زمان بیشتری را نسبت به ساعات خلوت برای رسیدن به مقصد صرف کنند.

البته چنانچه ساکن این شهر باشید شاید نظرتان بیشتر از 41 درصد باشد! نکته جالب اینجاست که لس آنجلس یکی از ایرانی ترین شهرهای جهان (در میان کشورهای خارجی) محسوب می شود.

گویا ایرانی ها هر جا بروند، اوضاع ترافیک هم رنگ تهران است.

رتبه نهم چنگدو در چین

Chengdu_Bus_Rapid_Transit

صنعت خودروی چین در حال پیشرفتی بی سابقه است، اما با این حال خیابان ها و جاده های این کشور از رشدی برابر برخوردار نیستند. شهر چنگدو مرکز ایالت سیچوان در جنوب غرب چین با جمعیت 14 میلیون نفری، سه میلیون خودروی ثبت شده در خیابان های خود دارد و یک جهنم چینی تمام عیار محسوب می شود.

طبق پیش بینی های انجام شده جمعیت این شهر تا سال 2027 به 20 میلیون نفر خواهد رسید که در این صورت وضعیت بسیار بدتر از این هم خواهد شد.

رتبه هشتم ریسیفی در برزیل

Recife,_Pernambuco,_Brasil

ریسیفی (Recife) ششمین شهر بزرگ برزیل و مرکز ایالت پرنامبوکو در شمال شرق کشور قهوه است.

این شهر ساحلی با جمعیت بیش از 3.5 میلیون نفری سالانه 94 ساعت از وقت گرانبهای شهروندان خود را در ترافیک خیابانها تلف می کند. مشکلات ترافیکی این شهر برای اولین بار در طول برگزاری رقابت های جام جهانی 2014 مورد توجه قرار گرفت.

مسئولان این شهر اذعان می کنند که فقط جریمه های سنگین در برابر برخی از تخلفات بازدارنده است و هیچ راهکار اجرایی ای برای غلبه بر این حجم ترافیک ندارند.

رتبه هفتم سالوادور در برزیل

شهر دیگری از برزیل که حضوری پر رنگ در این لیست دارد! شهر ساحلی سالوادور پایتخت ایالت باهیا در شمال شرق برزیل است که جمعیتی حدود 3 میلیون نفری را در خود جای داده است.

رسیدن به مقصد در ساعات اوج ترافیک در این شهر 43 درصد زمان بیشتری نیاز خواهد داشت. کاربران وبسایت Quora خیابان های سالوادور را تو در تو دانسته، مدیریت ترافیک و رانندگان آن را جزو بدترین ها در برزیل عنوان کرده اند.

جالب است بدانید که در واقع رشد اقتصادی سریع برزیل در طول چند سال گذشته باعث ثروتمند شدن ناگهانی بسیاری از شهروندان و زمینه ساز خرید خودرو و تشدید معضل ترافیک محسوب می شود.

رتبه ششم بخارست رومانی

bucharest2

اروپایی ها معمولا افراد منظم و حسابگری هستند، اما چنانچه برای نخستین بار دیدار خود از این قاره را از رومانی و شهر بخارست شروع کنید شاید در این باره تجدید نظر کنید.

ترافیک این شهر در مقایسه با شهرهایی نظیر لندن و پاریس که میزبان گردشگران زیادی نیز است، شلوغ تر است. بر اساس یک تحقیق انجام شده، دلیل این امر نبود هزینه پارک کردن خودرو و تمایل شهروندان به استفاده از خودروهای شخصی است.

سیستم حمل و نقل عمومی نیز بسیار معیوب بوده و نمی تواند کارایی چندانی داشته باشد. نتیجه این وضع در ترکیب با بارش باران و برف و خودروهای قدیمی و خیابان هایی نه چندان مُدرن، معجون اسفناکی از اعصاب خوردی، صدای بوق و آلایندگی است.

رتبه پنجم مسکو روسیه

moscow-traffic-worst

مسکو که صدرنشین لیست قبلی تام تام بود، با جمعیت 12 میلیون نفری میزبان 4 میلیون خودرو در خیابان های خود است. همین امر در کنار فرهنگ رانندگی پایین باعث شده که ترافیک این شهر بسیار نامنظم و شلوغ باشد.

رانندگان پایتخت روسیه همانند برخی از همتایان ایرانی هر جا که دلشان خواست خودروی خود را پارک می کنند! در طول زمستان های سخت و بارش سنگین برف طی مسافت های کوتاه، گاها تا یک و نیم ساعت به طول می انجامد.

حتما در فضای مجازی با ویدیو های تصادفات خودرو که از طریق دوربین نصب شده روی داشبورد ضبط شده اند، مواجه شده اید. جالب است بدانید که نصب این دوربین ها در روسیه اجباری است تا پس از وقوع تصادفات متعدد رانندگی، پلیس راحت تر بتواند مقصر را تشخیص دهد.

رتبه چهارم ریو دو ژانیرو برزیل

traffic-rio-de-janeiro

میزبان المپیک تابستانی از همان ابتدا با مشکلات عدیده اقتصادی، اجتماعی و سیاسی درگیر بود که برخی از آنها هنگام برگزاری رقابت های جام جهانی خود را نمایان کرد.

حال مشکلات ترافیکی را نیز باید به این جمع اضافه کرد؛ رانندگان این شهر سالانه 165 ساعت از عمر خود را در ترافیک هدر می دهند. تحقیقی که در سال 2014 انجام شد، نشان داد ترافیک شلوغ ریو و سائوپائولو به دلیل هدر رفتن سوخت و ایجاد تاخیر در چرخه تولید زیانی 43 میلیون دلاری به اقتصاد برزیل وارد می کنند که این رقم برابر با 2 درصد درآمد ناخالص ملی این کشور است.

رتبه سوم استانبول ترکیه

traffic-istanbul 2

بدترین شهر برای رانندگی در اروپا استانبول ترکیه است. این شهر بین دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد و تردد در آن بسیار زیاد است. برای تسهیل رفت و آمد چند پل بین بخش اروپایی و آسیایی ساخته شده، اما این پل ها کافی نبوده و کمک چندانی به کاهش بار ترافیکی نمی کنند.

به دلیل توریستی بودن، وجود مناطق اقتصادی و جریان یافتن زندگی در شب خیابان های این شهر همواره شلوغ بوده و ساعات خلوتی در آن دیده نمی شود.

رتبه دوم بانکوک تایلند

Bangkok_traffic

تایلند به دلایل متعدد یکی از کشورهای توریستی است و البته بافت قدیمی و نه چندان سازگاری برای تردد خودروها دارد.

بیش از 5 میلیون خودرو در خیابان های پایتخت این کشور تردد دارند که به خاطر نبود زیرساخت ها و شبکه خیابانی مناسب گهگاه به یک کابوس بزرگ تبدیل می شوند. باران های موسمی و سیستم حمل و نقل عمومی ناکارآمد هم مزید بر علت شده و این کابوس را ترسناک تر می کنند!

شدت ترافیک در این کشور به قدری است که ماموران پلیس شهر بانکوک، دوره های اولیه مامایی را سپری می کنند تا در صورت گیر کردن یک زن باردار در ترافیک و عدم وجود امکان برای انتقال وی به بیمارستان بتوانند به او کمک های لازم را بکنند.

ارائه فوریت های پزشکی وسط خیابان، ایده جالبی که شاید برای ترافیک های تهران هم قابلیت اجرایی شدن داشته باشد.

رتبه اول مکزیکو سیتی در مکزیک

trafico-mexico city 2

برای مشاهده پر ترافیک ترین خیابان های جهان باید سری به مکزیکو سیتی بزنید. در این شهر 22 میلیون نفری، در ساعات اوج ترافیک رانندگان برای طی یک مسیر باید دو برابر وقت سپری کنند.

بطور میانگین رانندگان در مکزیکو سیتی سالانه بیش از 9 روز (219 ساعت) از عمر با ارزش خود را در ترافیک می گذرانند، این شهر که در واقع بر روی یک حفره باستانی ماحصل از برخورد شهاب سنگ ساخته شده و مانند گودالی توسط کوه ها محصور است، البته با بسیاری مشکلات زیست محیطی دیگر نیز دست و پنجه نرم می کند که ترافیک عجیب و غریب تنها یکی از ساده ترین آن هاست.

نظر شما درباره این لیست چیست؟ چنانچه ترافیک تهران در این تحقیق مورد بررسی قرار می گرفت چه جایگاهی را کسب می کرد؟

دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار