کد خبر: ۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - 2016 August 02
به دلیل تغییرات تکتونیکی، قاره استرالیا در طی 22 سال گذشته 1.5 متر به سمت شمال تغییر مکان داده است و این امر مشکلاتی را در هماهنگی با سیستم مکان یاب جهانی، GPS، بوجود آورده است. برای رفع این مشکل، دولت استرالیا اعلام کرده است که مختصات طول و عرض جغرافیایی این کشور را رسما بروزرسانی خواهد کرد تا موقعیت جدید این قاره را نشان دهد.

صفحه تکتونیکی استرالیا سریعترین صفحه قاره ای بر روی کره زمین است که با سرعتی معادل 7 سانتی متر در سال با تمایل به شرق به سمت شمال حرکت می کند.


این تحرکات می تواند فشاری را ایجاد کندکه در نهایت به شکل زلزله آزاد شود، اما سریعترین نتیجه آن این است که کل توده زمین مربوط به قاره استرالیا هر سال بیشتر و بیشتر به سمت استوا کشیده می شود. در مجموع منظور این است که این کشور دیگر در جایی که ما تصور می کنیم قرار ندارد.


در حال حاضر، نقشه های دیجیتالی محل قرارگیری هر کشور را بر اساس اطلاعات دقیقی که دولت ها فراهم می کنند نشان می دهند. بنابراین اگر در گوگل مپس به دنبال محلی بگردید موبایل شما اطلاعات ارسالی از یکی از ماهواره های GPS را دریافت می کند. بر اساس اطلاعاتی که از این ماهواره ها بر می گردد، موبایل شما می تواند طول و عرض جغرافیایی محلی که در آن حضور دارید را مشخص کند و محل دقیق شما را بر اساس اطلاعات ارایه شده توسط دولت ها نشان بدهد.


اما این مختصات در ارتباط با استرالیا آخرین بار در سال 1994 بروزرسانی شده است و از آن زمان تا کنون این قاره حدود 1.5 متر تغییر مکان داده است.


شاید 1.5 متر تفاوت به نظر برای افرادی که از GPS برای مسیریابی در خیابان ها استفاده می کنند خیلی قابل توجه نیاید. اما با پیشرفت تکنولوژی و استفاده بیشتر از GPS اندازه گیری ها و مقیاس ها باید بسیار دقیق تر باشند. در آینده ای نه چندان دور خودروهای خودران بازار اتومبیل ها را از آن خود می کنند و اینجاست که دقت این اطلاعات اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند.


برای رفع این مشکلات استرالیا در سال 2017 رسما مختصات جدید این کشور را اعلام می کند. این مختصات بر اساس پیش بینی هایی که از موقعیت این کشور در سال 2020 می شود اعلام خواهد شد. انتظار می رود تا سال 2020 این قاره حدود دو متر به سمت شمال حرکت کرده باشد.

تک شات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار