تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - 2016 August 01
سود فیسبوک در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۶ رکوردی تازه بر جای گذاشت. تبلیغات مهم‌ترین منبع درآمد این کمپانی به شمار می‌رود. در حال حاضر فیس‌بوک به ازای هر کاربر به طور متوسط نزدیک به چهار دلار از تبلیغات درآمد دارد.
گزارش‌ مالی فیس‌بوک از سه ماهه دوم سال جاری نشان می‌دهد که سود حاصل از تبلیغات به ویژه روی تلفن‌های هوشمند، برای این کمپانی سودی چند میلیارد دلاری به همراه داشته است.

به گزارش خبرگزاري المان ارزش سهام فیس‌بوک نیز با افزایش شش درصدی رکورد ۱۳۰ دلار را شکسته است. ارزش سهام فیس‌بوک از آغاز سال ۲۰۱۶ جمعا ۱۸ درصد افزایش داشته است. فیس‌بوک در سه‌ماهه نخست امسال نیز عملکرد مالی چشم‌گیری‌ داشت و از همین رو نیز انتظارها برای سه ماهه دوم سال بالا بود.

از ماه آوریل تا ژوئن سال ۲۰۱۶ فیس‌بوک در مقایسه با سال گذشته سود خود را سه برابر کرده و از ۷۱۹ میلیون دلار به ۲ میلیارد و صد میلیون دلار رسانده است.

عایدی این کمپانی در همین مدت زمان با افزایش ۵۹ درصدی ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده است. مهم‌ترین منبع درآمد فیس‌بوک از راه تبلیغات بوده که ۶۳ درصد افزایش داشته است.

مارک زاکربرگ، رئیس و بنیانگذار فیس‌بوک ضمن ابراز خرسندی از سود چشم‌گیر این کمپانی گفته است: «ما به خصوص از پیشرفت‌هایی که در زمینه ویدئو داشته‌ایم، بسیار راضی هستیم.»

تمرکز روی ویدئو

فیس‌بوک که مالکیت اپلیکیشن اشتراک ویدئو و عکس اینستاگرام و نیز اپلیکیشن پیام‌رسانی "واتس‌اپ" را در اختیار دارد در ماه‌های اخیر تمرکز خود را به شدت روی تصاویر متحرک (ویدئو) قرار داده و به ویژه با ارائه سرویس پخش زنده ویدئویی از طریق فیس‌بوک نام خود را بیش از پیش مطرح کرده است.

طبق آمار، فیس‌بوک تا آخر ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ ماهانه یک میلیارد و ۷۱ میلیون کاربر فعال داشته که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، افزایش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

توییتر که زمانی به عنوان مهم‌ترین رقیب فیس‌بوک مطرح بود، ماهانه ۳۱۳ میلیون کاربر فعال دارد.

درآمد فیس‌بوک از تبلیغات به طور متوسط به ازای هر کاربر به ۳ دلار و ۸۲ سنت رسیده است.   
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار